Згідно з позовом, поданим у понеділок Федеральною торговою комісією США, компанію Uber звинувачують у використанні “оманливого процесу виставлення рахунків і скасування послуг” для своєї підписної послуги Uber One.
Компанія таксі реєструвала людей на свою передплачену послугу, а потім стягувала з них плату без їхньої згоди, що ускладнювало можливість відмовитися від послуги, стверджує агентство в своєму позові. FTC просить суд винести постійну судову заборону, яка б заборонила Uber продовжувати реєструвати людей у своїй підписній програмі, а також надати невизначену грошову допомогу жертвам такої політики.
“Американці втомилися від того, що їх підписують на небажані підписки, які, здається, неможливо скасувати”, – сказав голова ФТК Ендрю Фергюсон у своїй заяві. “FTC Трампа-Венса дає відсіч від імені американського народу. Сьогодні ми стверджуємо, що Uber не тільки обманював споживачів щодо їхніх підписок, але й необґрунтовано ускладнював їх скасування”.
За даними FTC, Uber використовував важкий для читання текст і оманливі обіцянки економії, щоб заманити людей в свою службу підписки. При підписці на Uber клієнтам “помилково обіцяють” економію в розмірі $25 на місяць, що не відповідає вартості підписки в $9,99 на місяць. Компанія також “приховує важливу інформацію про підписку”, в тому числі “використовуючи дрібний сірий текст, який споживачі можуть легко пропустити”. Багато клієнтів повідомили FTC, що їх зареєстрували без їхньої згоди, а один клієнт сказав, що з нього зняли гроші, незважаючи на те, що у нього навіть не було облікового запису в Uber.
Після реєстрації Uber нібито стягував плату з клієнтів до дати виставлення рахунку, а іноді й до закінчення безкоштовного пробного періоду. А коли клієнти намагалися скасувати замовлення, Uber робив це “надзвичайно складно”, стверджує FTC.
“Деяким користувачам кажуть, що вони повинні зв’язатися зі службою підтримки, щоб скасувати підписку, але не дають жодної можливості зв’язатися з ними”, – зазначає агентство, – “інші стверджують, що Uber виставив їм рахунок за ще один розрахунковий цикл після того, як вони попросили скасувати підписку і чекали на відповідь від служби підтримки”.
Uber стверджує, що ці звинувачення помилкові, і що клієнти можуть скасувати підписку без особливих труднощів. Компанія також заперечує реєстрацію та стягнення коштів з клієнтів без їхньої згоди.
“Ми розчаровані тим, що FTC вирішила продовжити цю справу, але впевнені, що суди погодяться з тим, що ми вже знаємо: Процедури реєстрації та скасування послуг Uber One є чіткими, простими і відповідають букві та духу закону”, – заявив прес-секретар Uber Ноа Едвардсен (Noah Edwardsen). “Uber не реєструє і не стягує плату з клієнтів без їхньої згоди, а скасувати поїздку тепер можна в будь-який час в додатку і для більшості людей це займе не більше 20 секунд”.
Компанія також надала заяви колишніх чиновників FTC, які перегукуються з подібними настроями. “Я розчарований тим, що ФТК вирішила порушити цю справу без проведення повного розслідування і засновує свою скаргу на неправильному розумінні як фактів, так і закону”, – заявив Тім Мюріс, колишній голова FTC, директор Бюро захисту прав споживачів і директор Бюро з питань конкуренції, а нині старший радник Sidley, який представляв Uber під час розслідування цієї справи.