Пошук ChatGPT, функція OpenAI в рамках ChatGPT, яка дозволяє чат-ботам отримувати доступ до актуальної інформації з Інтернету та включати її у свої відповіді, стрімко зростає в Європі.
Звіт, поданий одним з корпоративних підрозділів OpenAI в ЄС, OpenAI Ireland Limited, показує, що пошук ChatGPT мав приблизно 41,3 мільйона середньомісячних активних “одержувачів” за шестимісячний період, що закінчився 31 березня. Це в порівнянні з приблизно 11,2 мільйона середньомісячних активних одержувачів за шість місяців, що закінчилися 31 жовтня 2024 року.
OpenAI регулярно публікує інформацію про пошук у ChatGPT, щоб відповідати вимогам Закону ЄС про цифрові послуги (DSA), який регулює багато аспектів онлайн-сервісів у європейських країнах. DSA визначає щомісячних активних одержувачів як “людей, які фактично взаємодіють з послугою принаймні один раз за певний період часу”, “піддаючись впливу інформації, поширюваної в інтерфейсі онлайн-платформи, наприклад, переглядаючи її або прослуховуючи її, або надаючи інформацію”.
Один з компонентів DSA наказує “дуже великим” онлайн-платформам або пошуковим системам – тим, що мають понад 45 мільйонів середньомісячних одержувачів – дозволити користувачам відмовитися від систем рекомендацій і профілювання, ділитися певними даними з дослідниками та органами влади, а також здійснювати зовнішній аудит. Пошук у ChatGPT може незабаром відповідати цим вимогам, якщо поточна тенденція зростання збережеться.
Онлайн-платформи, які не дотримуються правил DSA, можуть бути оштрафовані на суму до 6% від їхнього глобального обороту. Платформа, яка постійно відмовляється дотримуватися правил, може призвести до тимчасового призупинення роботи в ЄС.
ChatGPT Search з моменту свого дебюту в минулому році почав наступати на таких лідерів, як Google. Згідно з опитуванням, опублікованим у вересні, 8% людей сказали, що обрали б ChatGPT, а не Google як основну пошукову систему. Але Google залишається домінуючим інструментом пошуку в Інтернеті. За однією з оцінок, він обробляє в 373 рази більше запитів, ніж ChatGPT.
Дослідники виявили, що пошук у ChatGPT та інших пошукових системах зі штучним інтелектом менш надійний, ніж звичайний пошук, залежно від запиту. Згідно з одним дослідженням, ChatGPT неправильно ідентифікував 67% статей, які шукали. Інше дослідження виявило проблеми з точністю, пов’язані з поводженням ChatGPT з новинним контентом, в тому числі з контентом від видавців, з якими OpenAI має ліцензійні угоди.