У середу Amazon випустила, як стверджує компанія, найпотужнішу модель штучного інтелекту в сімействі Nova – Nova Premier.
Nova Premier, яка може обробляти текст, зображення та відео (але не аудіо), доступна в Amazon Bedrock, платформі для розробки ШІ-моделей компанії. Amazon заявляє, що Premier відмінно справляється зі “складними завданнями”, які “вимагають глибокого розуміння контексту, багатокрокового планування і точного виконання за допомогою різних інструментів і джерел даних”.
Amazon анонсував лінійку моделей Nova у грудні на щорічній конференції AWS re:Invent. За останні кілька місяців компанія розширила колекцію моделями для створення зображень та відео, а також моделями, що розуміють аудіо, та агентами, що виконують завдання.
Nova Premier, яка має довжину контексту в 1 мільйон токенів, що означає, що вона може аналізувати близько 750 000 слів за один раз, слабша за певними показниками, ніж флагманські моделі від конкуруючих компаній, таких як Google, що займаються розробкою ШІ. У тесті SWE-Bench Verified, тесті на кодування, Premier поступається Gemini 2.5 Pro від Google, а також погано працює в тестах на знання математики і природничих наук, GPQA Diamond і AIME 2025.
Однак, згідно з внутрішнім бенчмаркінгом Amazon, Premier добре справляється з тестами на пошук знань і візуальне розуміння, SimpleQA і MMMU.
У Bedrock Premier коштує $2,50 за 1 мільйон токенів, поданих в модель, і $12,50 за 1 мільйон токенів, згенерованих моделлю. Це приблизно така ж ціна, як у Gemini 2.5 Pro, яка коштує $2,50 за мільйон вхідних токенів і $15 за мільйон вихідних токенів.
Важливо відзначити, що Premier не є моделлю “міркувань”. На відміну від таких моделей, як o4-mini від OpenAI та R1 від DeepSeek, вона не потребує додаткового часу та обчислень для ретельного обмірковування та перевірки відповідей на запитання.
Amazon позиціонує Premier як найкращий інструмент для “навчання” менших моделей шляхом дистиляції – іншими словами, перенесення його можливостей для конкретного випадку використання в більш швидкий і ефективний пакет.
Amazon розглядає штучний інтелект як все більш важливу складову своєї загальної стратегії зростання. Генеральний директор Енді Джасі нещодавно заявив, що компанія розробляє понад 1000 генеруючих додатків зі штучним інтелектом і що дохід Amazon від штучного інтелекту зростає “тризначними” відсотками в річному обчисленні і становить “багатомільярдний річний дохід”.










