Україна забезпечує стійкість мереж під час війни

0
478 views
Vodafone відновлює зв'язок за допомогою Starlink

Відновлення мереж після атак, розширення покриття й нові рішення для стійкості — упродовж трьох років повномасштабної війни Україна зберігає стабільний зв’язок для цивільних та військових.

Результати і плани обговорили представники Мінцифри, Держспецзв’язку, НЦУ, НКЕК та оператори зв’язку під час круглого столу.

Стабільний зв’язок

«Підтримувати стабільний зв’язок, розширювати покриття та ефективно протидіяти загрозам вдається саме завдяки синхронній роботі держслужб та всім представникам ринку», — зазначив радник Міністра цифрової трансформації України з питань електронних комунікацій Денис Поздняков.

Із 2022 року українська телеком-інфраструктура зазнає постійних обстрілів і кібератак, що спричиняє значні руйнування. Рішення для відновлення та стабілізації пошкоджень ухвалює Національний центр оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України (НЦУ) при Держспецзв’язку.

Завдяки співпраці держорганів та оперативним діям НЦУ українці можуть:

  • перемикатися між операторами в межах національного роумінгу в разі втрати сигналу;
  • залишатися на зв’язку в пунктах незламності та укриттях;
  • викликати екстрену допомогу за номером 112;
  • отримувати інформаційні оповіщення через мобільні мережі.

Результати і плани обговорили представники Мінцифри, Держспецзв’язку, НЦУ, НКЕК та оператори зв’язку під час круглого столу

Резервні канали

Крім того, НЦУ вдалося організувати резервні канали зв’язку для військових і критичної інфраструктури. Зокрема, для основних споживачів: ЗСУ, СБУ, БЕБ, Офісу Генпрокурора, Національної поліції та інших підрозділів Сил безпеки і оборони.

Також НЦУ протидіють кіберзагрозам: із 2022 року заблоковано 430 інтернет-ресурсів і понад 17 тисяч доменів, пов’язаних з рф.

Зв’язок — це основа безпеки країни. Без нього неможливо координувати дії військових, забезпечувати роботу екстрених служб та підтримувати комунікацію між людьми. Саме тому Україна першочергово інвестує в розвиток і захист телеком-інфраструктури.

Про погіршення зв'язку повідомляйте у Дії

Про погіршення зв’язку повідомляйте у Дії

Для покращення зв’язку команда Мінцифри додали можливість повідомляти в додатку про поганий звʼязок у дорозі, удома, на морі, у горах чи полях.

Щодня користувачі надсилають близько 500 повідомлень про відсутній звʼязок.

“Зробимо все можливе, щоб одного дня українські оператори знову забезпечили звʼязком усі наші 603 628 км²”, – обіцяє Мінцифра.

  1. Для того щоб повідомити про відсутній звʼязок, тисніть “Відсутній звʼязок” на стартовому екрані Дії та позначайте локацію, де виникли проблеми з мережею.
  2. Якщо ж немає звʼязку і можливості повідомити, заздалегідь завантажте в Дії в “Незламності” мапу міста чи області та користуйтеся “Відсутнім звʼязком без інтернету”. Ваше звернення прийде до техпідтримки, щойно відновиться мережа.