Великобританія розпочала антимонопольне розслідування щодо пошукових практик Google

0
344 views
Великобританія розпочала антимонопольне розслідування щодо пошукових практик Google

Британське Управління з питань конкуренції та ринку (CMA) розпочало антимонопольне розслідування щодо пошукових сервісів Google, слідом за аналогічними кроками Японії, Сполучених Штатів та Європейського Союзу. Це перше розслідування CMA відповідно до британського Закону про цифрові ринки, конкуренцію та споживачів (DMCC), який набув чинності 1 січня 2025 року. Раніше регуляторний орган оголосив про початок двох окремих розслідувань цього місяця.

Розслідування CMA буде спрямоване на з’ясування того, чи перешкоджає Google зовнішнім інноваціям, надаючи перевагу власним сервісам, а також збираючи чи використовуючи дані без згоди користувачів. “Мільйони людей і компаній по всій Великобританії покладаються на пошукові та рекламні сервіси Google – 90 відсотків пошукових запитів здійснюються на їхній платформі, а понад 200 000 британських компаній розміщують там свою рекламу, – зазначила Сара Карделл, виконавчий директор CMA, у своєму прес-релізі. “Ось чому так важливо забезпечити, щоб ці послуги приносили хороші результати для людей і бізнесу, і щоб існували рівні умови для всіх, особливо враховуючи те, що штучний інтелект має потенціал для трансформації пошукових послуг”.

Закон DMCC дозволяє CMA визначати певні компанії зі “Стратегічним ринковим статусом” (SMS) у певній цифровій діяльності – в даному випадку пошукові та рекламні сервіси Google. Ці компанії повинні мати глобальний оборот у розмірі 25 мільйонів фунтів стерлінгів або 1 мільярд фунтів стерлінгів у Великій Британії.

Таке позначення дозволяє CMA мати більші регуляторні повноваження щодо цих послуг та впроваджувати директиви, спрямовані на захист конкуренції. Наприклад, якщо АМКУ присвоїть сервісам пошуку та медійної реклами Google позначку “SMS”, це може змусити компанію надавати зібрані дані конкурентам або надати видавцям більший контроль над тим, як Google використовує їхні дані. Розслідування може тривати до дев’яти місяців, і АМКУ просить зацікавлені сторони надати свої коментарі до 3 лютого.

Google протистояв попереднім розслідуванням щодо своєї пошукової системи. Однак у грудні компанія поділилася запропонованими змінами до своїх пошукових сервісів у США після того, як Міністерство юстиції закликало її продати Chrome.