Один з найбільш завантажених аеропортів світу пілотує з допомогою ШІ

0
914 views
Один з найбільш завантажених аеропортів світу пілотує з допомогою ШІ

В аеропорту Хітроу тестується нова система штучного інтелекту (ШІ), яка допоможе авіадиспетчерам керувати найбільш перевантаженим повітряним простором Великої Британії.

Обслуговуючи майже півмільйона рейсів на рік – в середньому 90 рейсів на годину протягом дня – диспетчерська служба Хітроу, четвертого за завантаженістю аеропорту в світі, значною мірою покладається на ефективну координацію для забезпечення безпеки і мінімізації затримок.

Система штучного інтелекту, що отримала назву “Емі”, поєднує радіолокаційні і відеодані для відстеження літаків на аеродромі, створюючи цілісну візуалізацію позицій літаків.

У NATS, яка відповідає за управління повітряним рухом, кажуть, що ця технологія може допомогти диспетчерам стежити за літаками, навіть коли вони перебувають поза полем зору, за допомогою 4K-камер і радарів.

“Все починається з цифрової диспетчерської вежі. Саме там ми замінюємо вид з вікна традиційної баштової шафи над нами”, – каже Енді Тейлор, головний спеціаліст з питань рішень в NATS.

“Ця інформація, оскільки вона тепер цифрова, а не аналогова, означає, що ми можемо надсилати цю інформацію через обробку. І ця обробка… здійснюється за допомогою нашої цифрової системи штучного інтелекту, яка відома під назвою Amy”.

Система надає ключові дані про кожен літак, такі як номер рейсу, тип літака і те, чи є він вхідним або вихідним.

Надаючи дані в режимі реального часу, ШІ допомагає диспетчерам приймати більш швидкі та обґрунтовані рішення. Механізм ШІ вже протестований на понад 40 000 польотів.

NATS заявляє, що готується до повноцінної роботи “цифрової аварійної вежі” до 2027 року.

Вона слугуватиме резервною системою на випадок надзвичайних ситуацій або збоїв, не потребуючи візуального спостереження за злітно-посадковими смугами.

“ШІ узгоджується з людськими колегами”

Однак експерти попереджають, що такі системи ШІ можуть мати обмеження.

“Перше – це відсутність контекстного судження. Це означає, що ШІ, як правило, не мають повного розуміння конкретних систем, і нюанси, як правило, повинні оброблятися командами, – сказав Колін Рігбі, читач і директор з питань підприємництва в Університеті Кіла.

“Друга – це обмеженість даних. ШІ, швидше за все, був навчений досить рутинним стандартним операціям в аеропортах. Але насправді, коли вам це потрібно, коли речі нестандартні, коли щось йде не так, я думаю, це повертає нас до ідеї, що ШІ працює разом зі своїми людськими колегами, щоб досягти кращих результатів для всіх учасників”, – додав Рігбі.

У NATS кажуть, що Amy розроблена для роботи разом з людьми-контролерами.

Аеропорти Сінгапуру, Нью-Йорка і Гонконгу розглядають можливість впровадження подібних цифрових рішень.