Ілон Маск “не знає, як зробити акумулятор”

0
471 views
Ілон Маск "не знає, як зробити акумулятор"
Ілон Маск "не знає, як зробити акумулятор"

Засновник і голова компанії CATL, одного з найбільших світових постачальників акумуляторів, вважає, що технологія 4860 Ілона Маска ніколи не буде успішною. Робін Зенг заявив в інтерв’ю агентству Reuters, де він також обговорив сподівання на відкриття заводу CATL у США для виробництва акумуляторів для таких компаній, як Ford і Tesla.

CATL вже постачає Tesla акумулятори для автомобілів, вироблених на її заводі в Шанхаї, і має угоду з виробником електромобілів про ліцензування технології CATL для виробництва акумуляторів у Неваді. Але Tesla роками заявляла, що інноваційна циліндрична батарея власної розробки стане ключем до збільшення дальності пробігу і зниження вартості її автомобілів. За деякими оцінками, батареї складають близько 30% вартості електромобіля. У 2020 році Маск проголосив, що батарея 4860 від Tesla буде на 10-20% дешевшою у виробництві і забезпечить п’ятикратне збільшення ємності.

Численні повідомлення свідчать про те, що Tesla зіткнулася з проблемами в удосконаленні батареї 4860, яка зараз використовується в Cybertruck і деяких інших транспортних засобах. Як повідомляється, в останні місяці Маск підштовхував інженерів до подальшого зниження витрат і вирішення технічної проблеми, яка призводить до того, що батареї руйнуються під час використання, згідно з виданням The Information. Інші проблеми включали масштабування використання системи сухого покриття електродів, які наносяться на батареї за допомогою великих валиків; переміщення валиків на високих швидкостях, як повідомляється, призвело до проблем з температурою зв’язуючих агентів.

“У нас була дуже велика суперечка, і я показав йому, – розповів Зенг в інтерв’ю Reuters про нещодавню зустріч з Маском. “Він мовчав. Він не знає, як зробити батарею. Це електрохімія. Він добре розбирається в мікросхемах, програмному забезпеченні, апаратному забезпеченні, механічних речах”. Зенг схвально відгукнувся про автономну стратегію Маска, яка передбачає використання камер і штучного інтелекту замість дорожчих лідарних датчиків, що є суперечливим рішенням у світі безпілотного водіння.

CATL, що розшифровується як Contemporary Amperex Technology Co, виробляє акумулятори для автомобілів Tesla в Китаї, а також для автомобілів Ford у США. Компанія використовує більш традиційну технологію акумуляторів LFP, яка не забезпечує такий же запас ходу, як батареї 4860 від Tesla, але може вироблятися масово прямо зараз.

Reuters не наводить жодних подробиць міркувань Зенга, і що б ви не думали про Маска, він доволі часто доводить скептикам, що вони помиляються. Зенг і його китайський конкурент BYD стали домінуючими у світі акумуляторів для електромобілів, а BYD виробляє власні електромобілі, швидко ставши одним з найбільших виробників електромобілів у світі. Цей успіх, можливо, робить Зенга дещо самозаспокійливим.