Big Tech все ще не дотримуються цифрових правил ЄС

0
1 314 views
Big Tech все ще не дотримуються цифрових правил ЄС
Big Tech все ще не дотримуються цифрових правил ЄС

Європейська асоціація споживачів BEUC вважає, що Meta, Apple і Google все ще мають покращити сумісність своїх платформ зі сторонніми компаніями, щоб відповідати вимогам Закону про цифровий ринок.

Згідно зі звітом Європейської асоціації споживачів BEUC, великі платформи все ще мають докласти зусиль, щоб відповідати головному нормативному акту ЄС щодо цифрових ринків – Закону про цифровий ринок (DMA).

Визнаючи, що вони зробили певні кроки, щоб відповідати новим правилам, BEUC закликає Єврокомісію звернути увагу на кілька перешкод, які залишаються на шляху до відкриття екосистем платформ для споживачів.

“Інтероперабельність є ключовим фактором для відкриття ринку”, – заявив співробітник BEUC з питань конкурентної політики Себастьєн Плант в інтерв’ю Euronews. Він додав, що “з боку великих платформ спостерігаються певні покращення, але ми ще не досягли цього, хоча DMA необхідний для того, щоб надати споживачам більший і кращий вибір”.

Угода DMA, яка набуде чинності з 2023 року, передбачає зобов’язання для визначених платформ-“воротарів” через їхній розмір і домінування на цифровому ринку, зробити свої системи інтероперабельними для інших підприємств.

BEUC вважає, що для того, щоб оцінити повну відповідність Meta DMA, коли мова йде про інтероперабельність WhatsApp і Messenger зі сторонніми службами обміну миттєвими повідомленнями, компанія повинна провести реальне тестування на користувачах, щоб побачити, чи можуть вони ефективно “робити справжній інформований вибір щодо інтероперабельності”.

У звіті йдеться про те, що користувачі Apple можуть змінювати свої браузери і додатки за замовчуванням, а також легше видаляти додатки на своїх пристроях Apple. Однак BEUC зазначає, що компанія також повинна надати користувачам можливість в один крок, одним клацанням миші, встановити додаток третьої сторони як додаток за замовчуванням.

У звіті також рекомендується зробити шлях користувача більш зрозумілим для видалення додатків Apple і показувати екран вибору браузера одразу після оновлення iOS.

Оскільки DMA не дозволяє платформам ставитися до своїх послуг і продуктів більш прихильно, ніж до аналогічних сервісів, BEUC звернулася до Google з проханням більше відкривати сторінки результатів пошуку для інших вертикальних пошукових сервісів, щоб інші компанії мали “справедливі” шанси конкурувати.

У червні правозастосовний орган ЄС виявив, що App Store від Apple заважає розробникам додатків вільно спрямовувати споживачів до альтернативних каналів отримання контенту. Тиждень потому Meta знову опинилася в центрі уваги через пропозицію “плати або погоджуйся” користувачам Facebook та Instagram, яка змушує їх або платити, або віддавати свої дані, щоб користуватися сервісом. Комісія надіслала свої попередні висновки платформі і завершить розслідування до березня 2025 року.

Комісія також розпочала розслідування проти Google через побоювання, що компанія надає перевагу своїм вертикальним пошуковим сервісам над сервісами конкурентів.

Платформи, які порушують DMA, можуть бути оштрафовані на суму до 10% від загального світового обороту компанії.