Virgin Galactic, піонер космічного туризму, досягла значної віхи, завершивши свій перший в історії комерційний політ. Ця знаменна подорож розпочалася з того, що материнський корабель VMS Eve запустив у небо космічний корабель VSS Unity. Набравши висоту близько 52 миль, космічний корабель піднявся до краю космосу, а потім здійснив безпечне зниження і приземлився в космодромі “Космопорт Америка” в Нью-Мексико. Ця успішна місія, що отримала назву Galactic 01, стала проривним моментом для Virgin Galactic.
Перший політ компанії в космос з повним екіпажем відбувся ще у 2021 році
Уряд Італії став першим клієнтом, який взяв участь у дослідженні мікрогравітації під час цього знаменного польоту. На борту космічного корабля були полковник ВПС Вальтер Вілладеї, лейтенант ВПС та авіаційний хірург полковник Анджело Ландольфі, а також Панталеоне Карлуччі, член дослідницької ради, який виконував функції бортінженера та спеціаліста з корисного вантажу. Пілотували Unity підполковники ВПС США у відставці Майкл Масуччі та Нікола Печіле, а на борту також був присутній тренер Virgin Galactic Колін Беннетт.
Хоча це знаменне досягнення розгорталося гладко, шлях Virgin Galactic до цього етапу не був позбавлений викликів. Після перших успіхів у випробуваннях космічного корабля SpaceShipTwo, проведених у 2013 році на борту материнського корабля WhiteKnightTwo, у 2014 році сталася трагедія – розбився корабель VSS Enterprise, що призвело до загибелі другого пілота і важких травм пілота. Однак команда не здавалася, і в 2016 році вони відновили льотні випробування, провівши планерний тест VSS Unity, який зрештою досягнув межі космосу в 2018 році.
Перший політ Virgin Galactic у космос з повним екіпажем відбувся у 2021 році із засновником Річардом Бренсоном на борту, коли Unity піднявся на висоту 53,4 милі. Незважаючи на ці досягнення, компанія зіткнулася з численними затримками з початком комерційних операцій, насамперед через модернізацію, необхідну для материнського корабля VMS Eve.
З фінансової точки зору, успішний комерційний запуск виявився критично важливим для Virgin Galactic. Працюючи зі збитками протягом кількох років, включаючи приголомшливий збиток у розмірі понад 500 мільйонів доларів лише у 2022 році, компанія з нетерпінням очікувала на отримання прибутку. Рекламуючи місця за ціною 450 000 доларів за квиток, Virgin Galactic поставила собі за мету забезпечити 1000 бронювань до початку свого першого комерційного польоту
У секторі суборбітального туризму Virgin Galactic стикається з конкуренцією з боку Blue Origin на чолі з генеральним директором Джеффом Безосом. Blue Origin використовує традиційну ракетну систему, а не літак-носій. Безос висловив думку, що досвід Virgin Galactic недостатній для того, щоб забезпечити справжній космічний політ, оскільки ракета Blue Origin досягає висоти, що перевищує 62 милі, перетинаючи лінію Кармана, яку часто вважають межею космосу.
Однак інші експерти стверджують, що поріг лежить на висоті 50 миль. Blue Origin зіткнулася з власними проблемами. Минулого року одна з її ракет New Shepard зіткнулася з відмовою прискорювача незабаром після зльоту. На щастя, аварійна система компанії спрацювала належним чином, забезпечивши безпеку капсули, що не приводнилася.
Інший конкурент у цій галузі, SpaceX, вирізняється тим, що пропонує клієнтам зовсім інший досвід. Ракета Falcon 1 і капсула Crew Dragon компанії SpaceX дозволяють людям вирушати у справжні орбітальні подорожі. Зокрема, нещодавно компанія сприяла приватній 10-денній місії на Міжнародну космічну станцію, взявши за цю послугу 55 мільйонів доларів.