Чатбот Amazon Rufus стимулював продажі в Чорну п’ятницю

0
146 views
Чатбот Amazon Rufus стимулював продажі в Чорну п'ятницю

Згідно з новими даними, опублікованими минулих вихідних компанією Sensor Tower, що займається аналізом ринку, в Чорну п’ятницю спостерігався сплеск популярності чат-бота Amazon зі штучним інтелектом Rufus. У США кількість сеансів Amazon, що завершилися покупкою, в Чорну п’ятницю зросла на 100% в порівнянні з попередніми 30 днями, в той час як кількість сеансів, що завершилися покупкою і не включали Rufus, зросла всього на 20%.

Крім того, Amazon зафіксував 75-відсоткове зростання кількості сеансів, в яких брав участь Rufus і які призвели до покупки, в порівнянні з 35-відсотковим зростанням кількості сеансів без участі Rufus, які призвели до покупки.

Компанія також зазначила, що сеанси Amazon за участю чат-бота зі штучним інтелектом перевершили загальну кількість сеансів на веб-сайті.

У Чорну п’ятницю загальна кількість сеансів на веб-сайті Amazon збільшилася на 20% порівняно з попереднім днем, тоді як сеанси за участю Rufus зросли на 35%.

Штучний інтелект Amazon був вперше запущений у бета-версії на початку 2024 року, а потім у тому ж році став доступний для всіх клієнтів у США. Сьогодні Rufus допомагає покупцям Amazon знаходити товари, отримувати рекомендації та порівнювати продукти.

Дані показують, що використання Rufus для стимулювання продажів у Чорну п’ятницю є частиною більш широкого зростання кількості споживачів, які звертаються до штучного інтелекту за допомогою у святкових покупках.

Згідно з даними Adobe Analytics, які відстежують понад 1 трильйон відвідувань роздрібних веб-сайтів у США, трафік штучного інтелекту на роздрібних сайтах США в Чорну п’ятницю зріс на 805% порівняно з попереднім роком. Це вказує на те, що цього року споживачі більш активно використовували генеративні чат-боти зі штучним інтелектом для пошуку знижок і вивчення продуктів. Інструменти штучного інтелекту в основному використовувалися для популярних категорій угод Чорної п’ятниці, таких як електроніка, відеоігри, побутова техніка, іграшки, товари для особистої гігієни, а також товари для немовлят і дітей молодшого віку.

Adobe Analytics також зазначила, що використання ШІ підвищило конверсію. Було встановлено, що американські покупці, які прийшли на сайт роздрібної торгівлі за допомогою ШІ-сервісу, були на 38% більш схильні до покупки в порівнянні з відвідувачами, які прийшли з інших джерел трафіку.

Неясно, чи сприяла ШІ безпосередньо рекордним витратам у Чорну п’ятницю в розмірі 11,8 мільярда доларів. Натомість, значна цифра цього року може бути пов’язана з вищими цінами, а не зі зростанням онлайн-покупок. Як повідомив TechCrunch у суботу, дані Salesforce показали, що ціни зросли в середньому на 7%, а обсяг замовлень знизився на 1%.

Дані Sensor Tower також вказують на те, що цього року споживачі, ймовірно, були більш обережними у своїх витратах, що, швидше за все, було пов’язано з економічними труднощами. Незважаючи на те, що в Чорну п’ятницю використання мобільних додатків і веб-сайтів різко зросло в порівнянні з попередніми 30 днями, зростання загальної кількості відвідувань і завантажень сповільнилося в порівнянні з 2024 роком, як показують дані компанії.

Наприклад, кількість завантажень мобільних додатків Amazon і Walmart у Чорну п’ятницю зросла на 24% і 20% відповідно порівняно з попередніми 30 днями. Але це зростання блідне порівняно з 2024 роком, коли кількість завантажень Amazon зросла на 50%, а Walmart — на 75% за той самий період, зазначає компанія.

Кількість відвідувань веб-сайтів Amazon і Walmart у Чорну п’ятницю цього року зросла на 90% і 100% відповідно порівняно з попередніми 30 днями. Однак у 2024 році ці показники становили 95% і 130% відповідно.

У пов’язаному з цим опитуванні Adobe 48% респондентів заявили, що використовували або планують використовувати ШІ спеціально для святкових покупок.