Google отримав статус стратегічного гравця на ринку

0
680 views
Google отримав статус стратегічного гравця на ринку

Британське Управління з питань конкуренції та ринків (CMA) офіційно надало Google статус стратегічного гравця на ринку (SMS) відповідно до нового режиму конкуренції на цифрових ринках. Зокрема, воно встановило, що Google має «значну і міцну ринкову владу та стратегічно важливе становище» в галузі загальних пошукових послуг та послуг пошукової реклами. Режим конкуренції на цифрових ринках набув чинності 1 січня 2025 року і дозволить агентству «сприяти конкуренції на швидкозмінних цифрових ринках, одночасно захищаючи британських споживачів і підприємства від недобросовісних або шкідливих практик з боку найбільших технологічних компаній».

То що саме означає отримання статусу «стратегічного ринку»? Як пояснює CMA, це не означає, що Google автоматично зробила щось неправильне, але це дозволяє агентству вживати заходів, які забезпечують, що загальні пошукові послуги у Великобританії «відкриті для ефективної конкуренції» і що підприємства, які покладаються на Google, отримують справедливе ставлення. Компанія очікує, що найближчим часом на неї будуть поширюватися нові правила та норми щодо функціонування пошукової системи. 14 січня CMA Великобританії розпочала розслідування щодо позиції Google у пошуковій галузі, щоб підтвердити її статус.

«Ми виявили, що Google займає стратегічну позицію в секторі пошуку та пошукової реклами — понад 90 % пошукових запитів у Великобританії відбувається на її платформі», — сказав Вілл Хейтер, виконавчий директор з цифрових ринків CMA. Для уточнення: це визначення стосується також функцій AI Overviews та AI Mode компанії, але не стосується її AI-асистента Gemini, принаймні на даний момент.

CMA заявила, що планує розпочати консультації щодо можливих заходів втручання пізніше цього року. У своєму оголошенні Google зазначила, що «багато ідей щодо втручання, які були висунуті в ході цього процесу, гальмуватимуть інновації та зростання у Великобританії, що може уповільнити випуск нових продуктів у період глибоких інновацій на основі штучного інтелекту». Компанія вважає, що деякі з цих ідей «завдадуть прямої шкоди бізнесу» і можуть призвести до підвищення цін для споживачів.

«Велика Британія має доступ до найновіших продуктів і послуг раніше за інші країни, оскільки досі уникала дорогих обмежень на популярні послуги, такі як пошук. Щоб зберегти цю позицію, необхідно уникати надмірно обтяжливих регуляторних заходів і вчитися на негативних результатах, які спостерігаються в інших юрисдикціях і які, за оцінками, коштували бізнесу 114 млрд євро», — написала Google. Під «іншими юрисдикціями» Google має на увазі Європейський Союз, чий аналогічний закон про цифрові ринки призначив компанію «воротарем» у 2023 році.