Revolut кине виклик «злочинним» комісіям індійських банків

0
222 views
Revolut кине виклик «злочинним» комісіям індійських банків

Британська фінтех-компанія Revolut, яка зараз запускає свою діяльність в Індії, заявляє, що транскордонні платежі залишаються однією з найбільш недооцінених фінансових послуг в Індії. За її оцінками, індійці щороку витрачають за кордоном близько 30 мільярдів доларів і втрачають близько 600 мільйонів доларів на банківські комісії — збори, які глава компанії в Індії називає «злочинними».

«Це було прерогативою банків», — сказала TechCrunch Парома Чаттерджі, генеральний директор Revolut India. «Ви йдете до свого банку, щоб зняти валюту, обміняти гроші, або берете з собою картку для подорожей, видану вашим банком, коли ви їдете за кордон… за це стягуються величезні комісії».

З 2021 року Revolut працює над запуском своєї діяльності в Індії, прагнучи заповнити те, що він вважає прогалинами в сфері обміну валют і традиційних платежів у країні. Фінтех-компанія зі штаб-квартирою в Лондоні придбала Arvog Forex у 2022 році, щоб отримати ліцензію та пропонувати послуги з переказу коштів і мультивалютних рахунків в Індії. У квітні цього року вона також отримала ліцензію на передплачені платіжні інструменти (PPI) від Резервного банку Індії, що дозволяє їй випускати передплачені картки, підтримувати цифрові гаманці та інтегруватися з підтримуваним урядом Unified Payments Interface (UPI).

Отримавши ці регуляторні дозволи, Revolut має намір кинути виклик традиційним банкам в Індії та конкурувати з існуючими гравцями на ринку фінтех. Британський стартап націлений на понад 150 мільйонів «глобально амбітних, цифрових» індійців віком від 25 до 45 років, плануючи залучити близько 20 мільйонів користувачів до 2030 року та обробити транзакції на суму щонайменше 7 мільярдів доларів.

Чаттерджі зазначила, що такі регуляторні дозволи, включаючи ліцензію PPI, дозволяють фінтех-компанії пропонувати більш диференційований досвід, ніж гравці, які покладаються на партнерство з банками. «Ми можемо надавати саме той досвід клієнтам, який ми хочемо надавати», — сказала вона.

Revolut запропонує індійським споживачам передплачений гаманець з підтримкою UPI і власними фірмовими UPI-ідентифікаторами, а також внутрішню картку Visa і міжнародну мультивалютну картку Visa. Він також запровадить спеціальні рахунки для дітей та підлітків, пов’язані з профілями батьків, модель на основі передплати, а також інструменти бюджетування та аналітики, що надають інформацію про звички витрат.

Варто зазначити, що стартап має регуляторні дозволи на здійснення внутрішніх та міжнародних платежів і переказів через свою платформу. Він також має дозвіл на здійснення грошових переказів з Індії в той самий день через місцевого банківського партнера.

На відміну від багатьох індійських фінтех-гравців, які використовують мінімальні перевірки «знай свого клієнта» (KYC) для швидкого залучення користувачів для обмежених транзакцій з низькою вартістю, Revolut пропонуватиме тільки гаманці з повною перевіркою KYC. Фінтех також перевірятиме нових користувачів за глобальними санкційними списками, включаючи ті, що ведуться Управлінням контролю за іноземними активами та Організацією Об’єднаних Націй. За словами Чаттерджі, такий підхід спрямований на залучення «клієнтів з високим рівнем зацікавленості», які готові пройти більш детальний процес реєстрації, включаючи перевірку Aadhaar та відео.

«Хтось зробить це тільки в тому випадку, якщо зацікавлений у використанні продукту. Отже, ці клієнти, які пройшли повну перевірку KYC, стануть моїм показником клієнтської бази», — зазначила вона.

«У такій країні, як Індія, після того, як ви розмістили себе в App Store, завантаження стимулює чиста цікавість», — сказала вона. «Це не є нашим показником успіху».

Фінтех також прагне виміряти свій успіх в Індії за рівнем залученості користувачів і прибутковістю, а не лише за збільшенням своєї бази користувачів.

«Є люди, які говорять про 300–400 мільйонів клієнтів», — сказала Чаттерджі TechCrunch. «Revolut має 65 мільйонів клієнтів у 39 країнах світу, і його вартість оцінюється в 75 мільярдів доларів. Причина в тому, що з цих 65 мільйонів клієнтів Revolut обробляє транзакції на суму понад 4 мільярди доларів і приносить понад мільярд доларів прибутку. А все тому, що з цих 65 мільйонів клієнтів щомісяця активними є понад 25 мільйонів».

Вона має на увазі нову оцінку Revolut, оголошену минулого місяця на тлі вторинного продажу акцій, що підвищило її з 45 мільярдів доларів минулого літа.

Вона також зазначила, що Revolut вже має список очікування з понад 350 000 осіб в Індії, яких планує прийняти до кінця цього року, перш ніж відкрити додаток для нових користувачів. Однак точний графік запуску залежатиме від того, як швидко компанія очистить список очікування, а клієнти пройдуть перевірку KYC та протидії відмиванню грошей (AML).

Стартап також шукає інших партнерів, крім Visa, включаючи RuPay індійського уряду, оскільки він розширює продукт, щоб надати клієнтам вибір мереж.

Revolut вже вклав 45 мільйонів доларів в Індію, щоб розпочати свою діяльність і локалізувати весь свій технологічний стек відповідно до вимог законодавства країни щодо суверенітету даних. Він планує інвестувати більше, коли почне свою діяльність, сказала Чаттерджі.

З 10 000 співробітників Revolut по всьому світу близько 3500 вже працюють в Індії — це найбільша кількість співробітників у світі, навіть більша, ніж на внутрішньому ринку Великобританії. Деякі з цих співробітників також працюють над продуктами та функціями, доступними на ринках за межами Індії.

Але, незважаючи на значущість планів Revolut, після виходу на ринок компанія все одно зіткнеться з конкуренцією. Хоча валютний ринок в Індії домінують банки, такі фінтех-гравці, як Niyo, Scapia, Fi та BookMyForex, вже активно працюють на ринку транскордонних переказів та грошових переказів Індії.