Ринок мобільних браузерів Великої Британії “не працює належним чином для споживачів та бізнесу”, йдеться у підсумковому звіті британського антимонопольного відомства, в якому зазначається, що в цьому значною мірою винні компанії Apple та Google.
Незалежна слідча група завершила розслідування мобільних браузерів для Управління з питань конкуренції та ринків (CMA), визначивши політику Apple щодо iOS, Safari та WebKit як таку, що ускладнює конкуренцію для сторонніх постачальників веб-браузерів і, як наслідок, обмежує ринок. Згідно зі звітом АМКУ, мобільна екосистема Android від Google також причетна до перешкоджання конкуренції, хоча і в меншій мірі.
Серед проблем, на які вказує розслідування, – вимога Apple до всіх браузерів на iOS працювати на її движку WebKit, надання Safari переважного доступу до функцій порівняно з конкуруючими браузерами на базі WebKit, обмеження на перегляд веб-сторінок у додатках, а також попередньо встановлений і помітний браузер Safari на iPhone як браузер за замовчуванням. Хоча користувачі можуть змінити програму для перегляду веб-сторінок на iPhone за замовчуванням, дослідники стверджують, що призначення Safari браузером за замовчуванням на iPhone знижує обізнаність користувачів про альтернативні програми.
Дослідники виявили аналогічні проблеми, пов’язані з попередньо встановленим Chrome як веб-браузером за замовчуванням на переважній більшості пристроїв на базі Android. Однак у звіті зазначається, що і Apple, і Google вжили заходів, щоб полегшити користувачам перехід на альтернативні браузери з моменту оголошення попередніх висновків розслідування в листопаді, які “вирішили деякі, але не всі проблеми, пов’язані з архітектурою вибору”.
Розслідування також виявило, що домовленості про розподіл доходів, згідно з якими Google виплачує Apple значну частку доходів від пошуку в обмін на те, що вона стає пошуковою системою за замовчуванням на iPhone, “суттєво знижують фінансові стимули для конкуренції”.
АМКУ запропонувало потенційні заходи, спрямовані на покращення конкуренції на британському ринку мобільних браузерів, які включають примушення Apple дозволити розробникам використовувати альтернативні механізми браузерів на iOS, вимогу до Apple і Google пропонувати екран вибору браузера під час налаштування пристрою, а також заборону домовленостей про розподіл доходу від Chrome між двома компаніями. Наразі ці пропозиції не мають юридичної сили, однак це може змінитися в найближчі місяці.