Компанія DJI, на частку якої припадає близько 90% продажів аматорських дронів у США, оголосила цього тижня, що припиняє геоблокування польотів своїх дронів над аеропортами та військовими базами. Зміни набули чинності в понеділок в обох польотних додатках DJI Fly і DJI Pilot.
DJI написала про зміни у своєму блозі, зазначивши, що це сталося після того, як аналогічні зміни були внесені компанією-виробником дронів у Європейському Союзі минулого року.
“Зони, які раніше були визначені як “Зони обмеження польотів” (також відомі як “Зони заборони польотів”), будуть відображатися як “Зони посиленого попередження”, що відповідає зонам, визначеним FAA, – йдеться у блозі компанії. “У цих зонах операторів, які пролітають поблизу визначеного ФАУ контрольованого повітряного простору, сповіщатимуть через мобільні додатки, що повертає контроль в руки операторів безпілотників, відповідно до регуляторних принципів, згідно з якими оператор несе остаточну відповідальність”.
Використання дронів цивільними особами в обмеженому повітряному просторі є великою проблемою, а останній гучний приклад у США стався лише минулого тижня, коли пожежний літак SuperScooper Quebec 1 був змушений приземлитися після зіткнення з дроном DJI над пожежею в Палісейді. FAA оголосило зону обмеженою для польотів, а крило пожежного судна було пошкоджено внаслідок зіткнення. ФБР проводить розслідування інциденту.
DJI вперше почала встановлювати географічну прив’язку своїх дронів, щоб заборонити їм входити в обмежений повітряний простір ще в 2013 році, коли, як зазначає компанія, в США було мало нормативних актів, що регулюють використання дронів.
“Система геозонування була створена як добровільна вбудована функція безпеки, щоб допомогти сприяти відповідальній практиці польотів і запобігти ненавмисним польотам операторів дронів DJI в обмеженому повітряному просторі, наприклад, навколо урядових будівель, аеропортів або в’язниць”, – пояснюється в дописі.
Але немає жодного закону, який би вимагав такого роду геозонування, і компанія заявляє, що користувач сам повинен триматись подалі від зон, в які він не повинен заходити.
“Це оновлення GEO активно діє у Великій Британії та кількох країнах ЄС з січня 2024 року, починаючи з європейських країн, які впровадили географічні карти, що відповідають чинним технічним стандартам, таких як Бельгія, Німеччина та Франція. У червні вона поширилася на Естонію, Фінляндію та Люксембург. Решта країн ЄС, що перебувають під юрисдикцією EASA, також отримають оновлення цього місяця”, – йдеться у блозі.
Ця заява викликала здивування в американській розвідувальній спільноті, особливо з огляду на те, що DJI базується в Китаї, а нова “холодна війна” зробила відносини між Пекіном і Вашингтоном особливо складними.
“DJI нагадує пілотам про необхідність завжди забезпечувати безпеку польотів і дотримуватися всіх місцевих законів і правил”, – написала компанія. “Для польотів у зонах підвищеної небезпеки оператори дронів повинні отримати дозвіл на використання повітряного простору безпосередньо у Федеральному управлінні цивільної авіації США (FAA) та звернутися до ресурсу FAA’s No Drone Zone для отримання додаткової інформації”.