Мін’юст США наполягатиме на тому, щоб Google продала Chrome

0
438 views
Міністерство юстиції США наполягатиме на тому, щоб Google продала Chrome
Міністерство юстиції США наполягатиме на тому, щоб Google продала Chrome

Google випустив Chrome у 2008 році, і він став синонімом компанії та її пошукової системи. Що ж, це може бути не так, якщо Міністерство юстиції США (Мін’юст) доб’ється свого. Антимонопольне відомство Мін’юсту планує звернутися до федерального судді з проханням зобов’язати Google продати Chrome, повідомляє Bloomberg з посиланням на джерела, знайомі з планом.

У серпні федеральний суддя Аміт Мехта постановив, що Google “є монополістом” в індустрії пошукових систем. Мехта також погодився з тим, що Google використовував свою “монопольну владу, встановлюючи надконкурентні ціни на загальні пошукові текстові оголошення”. Компанія використовує дані зареєстрованих користувачів для створення таргетованої реклами, однак, за словами Мехти, Google не володіє такою ж монопольною владою, коли йдеться про ринок загальної пошукової реклами.

У відповідь на це рішення антимонопольники також планують запропонувати Google змінити політику ліцензування даних. Згідно з новою пропозицією, Google буде синдикувати результати пошуку окремо і продавати дані про кліки та запити. Ці кроки можуть допомогти конкуруючим пошуковим системам і стартапам у сфері штучного інтелекту. Повідомляється, що чиновники розглядали можливість звернутися до Мехти з проханням змусити Google продати Android, але відмовилися від цього прохання. У жовтні Мін’юст подав перші пропозиції щодо виправлення дій Google.

Лі-Енн Малхолланд, віце-президент Google з регуляторних питань, заявила, що “уряд, який ставить свій палець на чашу терезів у такий спосіб, завдасть шкоди споживачам, розробникам та американському технологічному лідерству саме в той момент, коли воно найбільше потрібне”.

Серпневе рішення Мехти ґрунтується на позові, поданому у 2020 році Міністерством юстиції та приблизно п’ятою частиною штатів, включаючи Флориду, Індіану і Техас. У ньому стверджувалося, що Google щорічно витрачає мільярди доларів на виробників пристроїв, американських операторів бездротового зв’язку та розробників браузерів, “щоб забезпечити статус за замовчуванням для своєї загальної пошукової системи і, в багатьох випадках, спеціально заборонити контрагентам Google мати справу з конкурентами Google”. Згідно зі свідченнями Прабхакара Рагхавана, головного технолога Google, у 2021 році компанія витратила 26,3 мільярда доларів на підтримку статусу пошукової системи за замовчуванням – більшість з яких, ймовірно, пішла Apple.

У квітні 2025 року відбудуться двотижневі слухання щодо змін, які має впровадити Google, а остаточне рішення очікується до серпня наступного року.