BeReal бореться за увагу з іншими соціальними мережами

0
635 views
BeReal бореться за увагу з іншими соціальними мережами
BeReal бореться за увагу з іншими соціальними мережами

Дослідження, проведене вченими з Обертатського університету Каталонії (UOC) та Автономного університету Барселони (UAB), опубліковане у відкритому доступі в журналі Emotion, Space and Society, вивчало стосунки користувачів з цією соціальною мережею, порівнювало її з іншими соціальними мережами, такими як TikTok та Instagram, а також розглядало стратегії, які вона використовує для успішного привернення уваги користувачів та спрямування їхньої поведінки.

За словами Ани Гальвес, співавтора дослідження, дослідниці та співробітниці Факультету психології та педагогічних наук УПЦ, BeReal є “прикладом успішного використання психологічної влади” – поняття, яке охоплює те, як соціальні медіа здійснюють контроль над нашою увагою та бажаннями.

“У контексті соціальних медіа [психосила] використовується для маніпулювання поведінкою користувачів та експлуатації їхніх когнітивних та емоційних процесів майже автоматично, не допускаючи жодної критичної рефлексії”, – додав Франциско Тірадо, доцент кафедри соціальної психології в Автономному університеті Барселони та співавтор дослідження.

Як BeReal заохочує користувачів

BeReal щодня надсилає повідомлення користувачеві, який має дві хвилини, щоб зробити фото за допомогою двох камер пристрою – передньої та задньої – і показати, що він робить і як почувається в цей момент. Платформа має на меті заохотити користувачів ділитися своїми реальними обставинами, щоб відійти від надмірно підготовлених і позованих зображень в Instagram або TikTok.

На відміну від інших платформ, BeReal не розрахована на те, що користувачі витрачатимуть багато часу на перегляд контенту чи скролінг. Натомість вони можуть лише підключатися до неї і бачити, що роблять інші користувачі після публікації зображень, які їм запропонували.

“Такий підхід, а також можливість отримати негайну соціальну реакцію за допомогою RealMojis [смайликів, створених на основі реальних фотографій користувача], створює цикл соціальної винагороди, який чіпляє користувачів, не вимагаючи від них надто багато часу”, – каже Гальвес.

Той факт, що взаємодія з додатком обмежена лише кількома хвилинами на день, створює відчуття терміновості та ексклюзивності, що, на думку авторів дослідження, має вирішальне значення для привернення уваги користувачів.

Додаток використовує “підказки”, щоб керувати поведінкою користувачів, включаючи щоденне сповіщення, яке запрошує їх поділитися автентичним моментом з їхнього дня, та візуальні елементи, які заохочують їх взаємодіяти з платформою.

“З часом ці постійні підштовхування перетворюють взаємодію з платформою на звичку: користувач починає взаємодіяти з нею, використовуючи її або думаючи про неї, майже несвідомо”, – сказала Джоан Ровіра, професор кафедри соціальної психології УАБ, викладач курсу організаційної психології в УКУ та провідний автор дослідження. Після того, як ця звичка сформована, взаємодія відбувається майже автоматично, коли користувач отримує поштовх.

Кінцевою метою додатку, за словами Ровіри, є збір даних користувачів, щоб потім продавати їх у комерційних та рекламних цілях. “У різні дні, час і в різних ситуаціях, завдяки геолокації та застосуванню алгоритмів штучного інтелекту, додаток отримує дані про те, що ви робите, коли відчуваєте певну емоцію, як реагуєте на дописи інших людей і де ви перебуваєте в кожен момент часу протягом дня – це цінна інформація, яка може бути використана для надсилання людям таргетованої реклами”.

Автоетнографічний експеримент

Для проведення цього дослідження автори використали автоетнографічну методологію. Ровіра створив профіль на BeReal і взаємодіяв з ним з січня по липень 2023 року. Протягом дня він робив нотатки в блокноті про весь свій досвід роботи з додатком. Цей польовий блокнот став основою для вивчення того, як він розроблений і працює. У майбутньому автори планують продовжити експеримент з когортою добровольців обох статей і різного віку, “щоб побачити відмінності між поколіннями”.