Виправлення витрат відбулося після скарг кількох організацій, що займаються питаннями прозорості.
Американська технологічна компанія Amazon скоригувала задекларовані річні витрати на лобіювання в ЄС за минулий рік після скарг неурядових організацій, збільшивши суму до 5 млн євро з 2,75 млн євро, які вона раніше задекларувала в офіційному реєстрі прозорості – Transparency Register.
Зміна відбулася після скарг Corporate Europe Observatory, Центру досліджень транснаціональних корпорацій (SOMO) та LobbyControl у грудні минулого року, які стверджували, що компанія роками занижувала свої витрати, і була підтверджена у листі від секретаріату реєстру, який отримав Euronews.
Навесні Amazon вже збільшила свій річний бюджет на лобіювання в Реєстрі прозорості щонайменше до 4,5 млн євро, і тепер ця сума була збільшена ще більше.
Технологічного гіганта також попросили задекларувати свої відносини з аналітичними центрами Centre for European Policy Studies (CEPS) та Center for European Reform (CER), чого він раніше не робив. Консалтингові компанії Telage та Leading Edge також включили Amazon Europe до списку своїх клієнтів після внесення змін.
Секретаріат Реєстру прозорості повідомив Amazon про скаргу в грудні 2023 року і провів кілька обмінів думками з компанією, щоб прояснити роль і діяльність пов’язаних з нею посередників і аналітичних центрів, йдеться в листі.
Згідно з даними Lobby Facts, американський онлайн-ритейлер входить до п’ятірки найбільших витрат на високі технології в Європі.
Meta, як і раніше, очолює список з бюджетом у 9 млн євро, за нею йде Microsoft з 7 млн євро, потім Apple з 6,5 млн євро і Google з 6 млн євро.
Представник Amazon заявив в інтерв’ю Euronews, що компанія “бере участь у вирішенні питань, важливих для наших клієнтів, продавців і різноманітних бізнесів, якими ми займаємося”.
“Це означає, що ми працюємо з такими організаціями, як торгові асоціації та аналітичні центри, і спілкуємося з чиновниками європейських інституцій. Ми оновлюємо наш запис у Реєстрі прозорості ЄС відповідно до керівних принципів”, – додала речниця.
Заборона на вхід до Європарламенту
У лютому 14 лобістам Amazon заборонили в’їзд до Європейського парламенту за зверненням Комітету з питань зайнятості та соціальних питань (EMPL) після того, як компанія не змогла взяти участь у низці слухань та візитів на заводи у 2021 та 2023 роках.
Політики хотіли провести дискусії та здійснити візити до технологічного гіганта після того, як у ЗМІ з’явилися повідомлення про потенційний моніторинг працівників Amazon, а також інші бізнес-практики та практики на робочому місці. Компанія Amazon тоді заявила, що “дуже розчарована” цим рішенням і висловила готовність співпрацювати з законодавцями.
Згодом група профспілок закликала парламент накласти заборону на всі консультаційні послуги та лобістські групи, з якими співпрацює Amazon, “щоб забезпечити реальний ефект” від цього рішення.
Наразі заборона на в’їзд для Amazon залишається чинною, а вимога профспілок ще не була розглянута парламентським комітетом з питань зайнятості.