У п’ятницю Tesla випустила тизерне відео, яке показує, як може виглядати бездротова зарядка електромобілів компанії в майбутньому. Але якщо ви сподіваєтеся на детальну інформацію про те, як виглядатиме ця інфраструктура в майбутньому, вам не пощастило.
Коли минулого тижня Ілон Маск представив свій довгоочікуваний Cybercab, генеральний директор Tesla згадав, що роботаксі не потрібно буде під’єднувати до електромережі, щоб зарядити акумулятор.
“Ми також працюємо над індуктивною зарядкою, і нам давно пора це зробити”, – сказав Маск 10 жовтня. “Отже, у роботаксі немає штепсельної вилки. Воно просто під’їжджає до індуктивного зарядного пристрою і заряджається. Отже, да. Так і має бути”.
Але це все, що він сказав про бездротову зарядку. Не було ніяких подробиць про те, як це буде працювати або наскільки далеко Tesla просунулася в технологічному плані, щоб втілити цю обіцянку в життя. Але в п’ятницю Tesla випустила 14-секундне концептуальне відео про X, яке мало на меті показати, як виглядатиме Cybercab під час заряджання.
Люди в Інтернеті поставили багато запитань щодо того, що вони бачать у відео, зокрема, чи означає час зарядки, який на початку відео відображається як 56 хвилин, що залишилися, що ми бачимо зарядку до 100% ресурсу акумулятора або 80%, що є максимально допустимим на суперчарджерах Tesla для швидкої зарядки потужністю 250 кВт.
У концептуальному відео ми бачимо перший повний екран, який відображає 35% зарядки з використанням 25 кВт…
…але як тільки нам показують повністю заряджений екран, він збільшується, щоб показати лише час, що залишився. Але глядачі не можуть побачити, чи він повністю заряджений.
Звісно, це заплутування може бути навмисним. Маск часто випускає тизери технологій, над якими ще навіть не працювали. Пам’ятаєте, як у 2021 році мільярдер анонсував свій проєкт робота, а це була просто людина, яка танцювала в костюмі робота?
Існує також питання ефективності бездротової зарядки, оскільки індукційна може бути набагато менш ефективною. Як пожартував один інженер-електрик на X, така зарядка в закритому гаражі могла б створити “космічний обігрівач з додатковими сходинками”, зважаючи на те, скільки енергії може бути втрачено даремно.
Здається, Tesla дражнилася бездротовою зарядку і раніше, наприклад, коли під час презентації у 2023 році було показано незрозумілий домашній зарядний пристрій, який, як виявилося, був бездротовим. Але компанія фактично не зверталася безпосередньо до зображення і того, що виглядало як індуктивний зарядний пристрій, і лише пізніше головний дизайнер Tesla Франц фон Хольцхаузен підтвердив, що бездротова зарядка з’явиться, не надавши більше деталей.
Сам кібер-таксі все ще стикається з низкою перешкод, перш ніж стане реальністю. І Маск каже, що до випуску продукту ще 2-3 роки, що, мабуть, занадто оптимістично, враховуючи всі виклики, з якими стикається Tesla, не в останню чергу – регуляторні дозволи від місцевих органів влади. Можливо, саме тому Маск провів свою демонстрацію на студії Warner Bros. у Бербанку, штат Каліфорнія, а не на реальних вулицях. Вони змогли продемонструвати, як виглядають безпілотні автомобілі, не виїжджаючи на реальні каліфорнійські дороги, і все це завдяки магії кіно. Конкуренти, такі як Waymo, отримали дозвіл на експлуатацію безпілотних таксі в Каліфорнії, тоді як Tesla навіть не розпочала цей процес.
Бездротова зарядка для електромобілів вже здійснюється такими компаніями, як WiTricity, яка має пілотну програму в Массачусетсі та Каліфорнії з електричними фургонами Ford. Історично ідея побудови індукційної зарядки для наземного транспорту полягала в тому, щоб прокласти інфраструктуру в самій дорозі, заряджаючи автомобіль під час руху. На ділянці дороги в Детройті навіть з’явилася експериментальна версія такої системи у 2023 році. Але все ще існують серйозні проблеми з ефективністю бездротової автомобільної зарядки, які роблять її не ідеальною на даному етапі. І ми ще навіть не знаємо подробиць щодо специфікацій.
Як і до всього, що пов’язано з Ілоном Маском, ми повинні сприймати це відео з великою часткою скептицизму. Виглядає круто, але на даний момент це трохи більше, ніж концептуальне відео. А з огляду на трюки, до яких вдається Маск, щоб зробити своїх роботів Optimus набагато більш просунутими, ніж вони є насправді, заяви мільярдера потребують набагато більше доказів, перш ніж ми зможемо зробити висновок, чи не за горами бездротова зарядка для автомобілів Tesla, не кажучи вже про саму Cybercab.