NASA знову відкладає перший експлуатаційний політ Starliner

0
883 views
NASA відкладає перший рейс Starliner
NASA відкладає перший рейс Starliner

NASA використовуватиме Crew Dragon компанії SpaceX для двох місій ротації екіпажу на Міжнародній космічній станції у 2025 році, оскільки продовжує оцінювати, чи потрібно буде залучати компанію Boeing для виконання ще одного випробувального польоту космічного корабля Starliner.

У заяві від 15 жовтня NASA повідомило, що використовуватиме Crew Dragon як для місії Crew-10 на МКС, запланованої не раніше лютого 2025 року, так і для місії Crew-11, запланованої не раніше липня. Екіпаж 10 складатиметься з астронавтів НАСА Енн Макклейн і Ніколь Ейерс, а також астронавта японського космічного агентства JAXA Такуя Онісі і космонавта Роскосмосу Кирила Пєскова. NASA ще не оголосило склад екіпажу для місії Crew-11.

Раніше цього року НАСА сподівалося, що літак Boeing CST-100 Starliner буде сертифікований вчасно, щоб здійснити політ на початку 2025 року. Проблеми з місією Crew Flight Test, яка стартувала в червні з астронавтами НАСА Бутчем Вілмором і Суні Вільямсом на борту, призвели до того, що в липні НАСА дійшло висновку, що космічний корабель не буде сертифікований вчасно. Це призвело до перенесення місії Starliner-1 з лютого на серпень 2025 року, а екіпаж-10 – на лютий. NASA також оголосило, що паралельно зі Старлайнером-1 готуватиме екіпаж-11 до запуску в серпні 2025 року.

“Час і конфігурація наступного польоту Starliner будуть визначені після того, як буде досягнуто кращого розуміння шляху Boeing до сертифікації системи”, – йдеться в заяві NASA про місії 2025 року. “НАСА розглядає варіанти того, як найкраще досягти сертифікації системи, включаючи вікна можливостей для потенційного польоту Starliner у 2025 році”.

NASA знову відкладає перший експлуатаційний політ Starliner
NASA знову відкладає перший експлуатаційний політ Starliner

НАСА не надало жодних оновлень щодо відгуків про льотні випробування Starliner, які завершилися 7 вересня посадкою без екіпажу в Нью-Мексико після того, як НАСА дійшло висновку, що буде безпечніше, якщо Вілмор і Вільямс повернуться на кораблі Crew-9 Crew Dragon на початку 2025 року. Під час повернення “Старлайнера” представники агентства припустили, що вони все ще можуть перейти безпосередньо до “Старлайнера-1”, незважаючи на проблеми з двигуном і витоки гелію на космічному кораблі.

“Ми вивчаємо дані. Ми повинні прийняти рішення: чи потрібен нам ще один випробувальний політ?” Заступник адміністратора НАСА Пем Мелрой відповіла на запитання про стан аналізу даних Starliner на прес-конференції під час Міжнародного астронавтичного конгресу (МАК) 16 жовтня. Вона додала, що немає ніяких термінів для завершення цього огляду даних.

Ще одним відкритим питанням для майбутніх комерційних польотів екіпажів є те, чи продовжать НАСА і Роскосмос обмінюватися місцями між кораблями “Союз” і комерційними кораблями екіпажів. Такі “інтегровані екіпажі”, коли астронавти НАСА літають на кораблях “Союз”, а космонавти Роскосмосу – на Crew Dragon, покликані забезпечити присутність обох агентств на станції, якщо один з космічних кораблів буде виведений з експлуатації на тривалий період.

Наразі жоден астронавт НАСА не призначений на кораблі “Союз”, окрім Джонні Кіма під час наступної місії “Союзу” на МКС, “Союз МС-27” у березні 2025 року. У серпні представники Роскосмосу оприлюднили списки екіпажу для двох наступних польотів “Союзу”, “Союз МС-28” наприкінці 2025 року та “Союз МС-29” у 2026 році, які повністю складалися з космонавтів Роскосмосу.

На іншій прес-конференції МАК 15 жовтня адміністратор НАСА Білл Нельсон висловив упевненість, що НАСА і Роскосмос домовляться про продовження угоди про обмін місцями. “Це станеться в свій час. Це будуть нормальні переговори”, – сказав він. “Ми повністю очікуємо, що рейси будуть продовжувати інтегруватися”.