Українці вважають, що всі навколо заглядають у їхні чати

0
128 views
Privacy Day

До Дня захисту персональних даних Rakuten Viber провів опитування серед своїх українських користувачів та дізнався про їхнє ставлення до приватності в інтернеті. За кілька днів в опитуванні взяли участь майже 3 тисячі українців.

Privacy Day

У анкеті були питання про побутові ситуації, пов’язані з приватністю у месенджерах. З’ясувалося, що більшість опитаних стикалися з тим, що хтось заглядав у їх чати – про це повідомили 54% респондентів. Дещо частіше про це повідомляють жінки: 55% українок проти 51% українців. Ховають окремі чати за допомогою PIN-коду лише близько 32% респондентів.

Деякі користувачі месенджерів не відкривають чати, аби співрозмовник не побачив, що його повідомлення прочитали. Це виявилося поширеною практикою: результати опитування кажуть, що майже 70% (більше ⅔ опитаних) користувачів роблять так хоча б зрідка, і лише 30% – ніколи. Кожен п’ятий респондент часто не відкриває чати з цією метою. При цьому лише 26% опитаних користувачів кажуть, що відключають статус “Переглянуто” для повідомлень у додатку. Ця функція дозволяє користувачам зберігати свою приватність незалежно від того, прочитали вони повідомлення чи ні: співрозмовник не побачить цей статус.

Переважна більшість респондентів – 79% опитаних – відповіли, що тема приватності онлайн їх турбує. Близько 16% зізналися, що вони мало знають про приватність, і лише 5% сказали, що приватність для них не є важливою.

Згідно з опитуванням, українські респонденти користуються такими функціями Viber для збереження приватності:

  • відключали свій статус онлайн, щоб статус “У мережі” не показувалося, третина респондентів;
  • ховали окремі чати за допомогою PIN-коду 32% опитаних;
  • статус “Переглянуто” для повідомлень вимикали 26% тих, хто відповів;
  • 21% відправляли повідомлення з таймером зникнення через встановлений час;
  • окремий пароль для Viber на комп’ютері встановлювали лише 8%.

Нагадаємо, що всі повідомлення в особистих чатах Viber зашифровані наскрізним шифруванням і не зберігаються на серверах компанії. Це означає, що Rakuten Viber ніколи не має доступу до особистих чатів своїх користувачів.