У четвер Rivian детально розповіла про свої плани щодо підвищення рівня автономності своїх електромобілів — амбітне завдання, яке, за словами генерального директора RJ Scaringe, передбачає використання нового обладнання, зокрема лідара та спеціальних мікросхем, а в перспективі — вихід на ринок самокерованих автомобілів.
Оголошення, зроблені на першому заході компанії «Autonomy & AI Day» в Пало-Альто, Каліфорнія, пролили нове світло на технологічний розвиток Rivian, більша частина якого трималася в таємниці, оскільки компанія прагне розпочати виробництво свого більш доступного SUV R2 у першій половині 2026 року. Захід Rivian також є дуже публічним сигналом для акціонерів про те, що компанія не відстає, а навіть перевершує за можливостями автоматизованого водіння своїх конкурентів у галузі, таких як Tesla, Ford, General Motors, а також автовиробників з Європи та Китаю.
Rivian заявила, що розширить версію свого програмного забезпечення для допомоги водієві з функцією «вільні руки» до «понад 3,5 мільйонів миль доріг по всій території США та Канади» і з часом вийде за межі автомагістралей на вулиці з чітко нанесеними дорожніми лініями. Цей розширений доступ буде доступний на вантажівках і позашляховиках R1 другого покоління компанії. Розширені можливості називаються «Universal Hands-Free» і будуть запущені на початку 2026 року. Rivian заявляє, що буде стягувати одноразову плату в розмірі 2500 доларів або 49,99 доларів на місяць.
«Це означає, що ви можете сісти в автомобіль біля свого будинку, ввести адресу місця призначення, і автомобіль повністю довезе вас туди», — сказав Скарінж у четвер, описуючи функцію навігації від точки до точки.
Після цього Rivian планує дозволити водіям відволіктися від дороги. «Це поверне вам ваш час. Ви можете користуватися телефоном або читати книгу, більше не потребуючи активної участі в керуванні автомобілем».
Програмне забезпечення Rivian для допомоги водієві не зупиниться на цьому; у четвер виробник електромобілів оприлюднив плани щодо розширення його можливостей аж до рівня, який він називає «персональним L4», що є відсиланням до рівня, встановленого Товариством автомобільних інженерів, який означає, що автомобіль може працювати в певній області без втручання людини.
Після цього Скарінж натякнув, що Rivian буде конкурувати з такими компаніями, як Waymo. «Хоча спочатку ми зосередимося на автомобілях, що належать приватним особам, які сьогодні становлять переважну більшість пройдених миль у Сполучених Штатах, це також дає нам можливість реалізувати можливості в сфері спільного використання автомобілів», — сказав він.
Щоб допомогти досягти цих високих цілей, Rivian створює «велику модель водіння» (уявіть собі LLM, але для реального водіння), що є частиною відходу від заснованої на правилах структури розробки автономних транспортних засобів, яку очолює Tesla. Компанія також продемонструвала власний 5-нм процесор, який, за її словами, буде створено у співпраці з Arm і TSMC.
Цей спеціальний чіп забезпечує роботу того, що Rivian називає «комп’ютером автономності» третього покоління, або ACM3. Новий комп’ютер може обробляти 5 мільярдів пікселів за секунду і з’явиться в майбутньому масовому SUV R2 від Rivian наприкінці 2026 року.
Rivian поєднає ACM3 з лідарним датчиком у верхній частині лобового скла (від невідомого постачальника) для забезпечення «тривимірних просторових даних і надлишкового зондування», що, за її словами, допоможе в «виявленні в режимі реального часу крайніх випадків водіння».
«Ми очікуємо, що на момент випуску наприкінці 2026 року це буде найпотужніша комбінація датчиків і обчислювальних потужностей у споживчих автомобілях Північної Америки», — заявив на заході старший віцепрезидент з електричного обладнання Відя Раджагопалан.
Поставки R2 планується розпочати в першій половині 2026 року, що означає, що стартові версії SUV не будуть оснащені ACM3 або лідарним датчиком. Але в прес-релізі компанія заявила, що її метою є «постійне вдосконалення автономних можливостей» своїх «автомобілів Gen 2 R1 і майбутніх R2, з чіткою траєкторією, що включає перевезення з точки в точку, без нагляду водія і особистий L4».
Компанія вважає, що може досягти високого рівня автономності в багатьох своїх поточних автомобілях без нового обладнання, але Скарінге заявив у четвер, що новий набір обладнання «дозволить досягти набагато вищого рівня, ніж ми маємо в наших автомобілях сьогодні».
«Додавання лідара створює ідеальну комбінацію датчиків. Це дає найповнішу 3D-модель простору, яким рухається транспортний засіб», — заявив у четвер віцепрезидент з автономності та штучного інтелекту Джеймс Філбін. «Мета нашого набору бортових датчиків — не просто людський рівень, а надлюдський рівень».










