Cybercab від Tesla все-таки може мати кермо

0
116 views
Cybercab від Tesla все-таки може мати кермо

Випуск Tesla Cybercab заплановано лише на 2026 рік, але коли це станеться, він може залишитися з пережитком автомобільного минулого: кермом.

Звичайно, ми все ще використовуємо керма. Але Tesla Cybercab мав стати першим автомобілем нового майбутнього, а в кермах немає нічого футуристичного.

Робін Денхолм, голова ради директорів Tesla, в інтерв’ю Bloomberg проговорилася, що автономний автомобіль, можливо, повинен буде мати одну з тих круглих, обертових штук, які ми, прості смертні, використовуємо для навігації в нашому аналоговому середовищі. Це тому, що кермо є важливим питанням для регуляторних органів; вони хочуть, щоб автомобілі мали його. Якщо ви хочете продавати автомобіль без керма, вам потрібно подати заявку на звільнення від чинних федеральних правил безпеки. А це пов’язано з багатьма компромісами.

«Якщо нам потрібно кермо, то воно може бути з педалями», – сказала Денхолм в інтерв’ю Bloomberg.

Tesla представила Cybercab на розкішній презентації в Голлівуді минулого року, де Ілон Маск рекламував цей елегантний двомісний автомобіль як майбутнє мобільності. Відсутність керма мала на меті продемонструвати серйозність підходу Tesla до автономних технологій. Це мав бути спеціально розроблений автономний транспортний засіб, створений з нуля для автономного руху і тільки для автономного руху. Відсутність керма означала відсутність можливості ручного керування транспортним засобом.

Але це також було величезним ризиком для Tesla. Теоретично, транспортний засіб без педалей і керма міг би пройти місяці, а то й роки, перш ніж отримати дозвіл на рух по дорогах загального користування. Тим часом, транспортний засіб більш традиційного вигляду міг би бути випущений набагато швидше.

Ми вже бачили, що відбувається, коли компанія намагається створити спеціально розроблений автономний транспортний засіб. General Motors намагалася отримати виняток для своїх безрульових шатлів Cruise Origin і протягом року залишалася в підвішеному стані. Зрештою, GM відмовилася від своїх планів щодо Origin і взагалі закрила Cruise після порушень безпеки.

Навіть якщо Tesla отримає виняток, це дозволить компанії виробляти і продавати лише 2500 Cybercab на рік. Це серйозно ускладнить плани компанії перетворитися на потужний центр штучного інтелекту та робототехніки.

Міністерство транспорту США під керівництвом секретаря Шона Даффі заявило, що хоче спростити процес розгляду винятків, щоб дозволити таким компаніям, як Tesla, випустити на дороги більше повністю автономних транспортних засобів. Але воно може підвищити обмеження на кількість транспортних засобів, дозволених щороку, без ухвалення закону Конгресом — а, наскільки я знаю, жоден з цих хлопців зараз навіть не працює.

Ще більше ускладнює плани Tesla поточний конфлікт між Даффі та Маском. На початку цього року під час візиту до штаб-квартири Tesla в Остіні вони здавалися дружніми. Але з того часу Даффі призначили тимчасовим адміністратором NASA, і зараз він та Маск конфліктують через контракт SpaceX. Якби ж ми жили в країні, де не були б залежними від кількох дуже впливових і дуже вразливих чоловіків!