X нарешті реалізує свої давно обговорювані плани щодо продажу старих імен користувачів, і деякі з найбільш затребуваних імен можуть коштувати мільйони доларів. Компанія поділилася більш детальною інформацією та відкрила список очікування на свій «ринок імен», який дозволить платним передплатникам запитувати та купувати «неактивні» імена.
За інформацією компанії, X надасть два типи «неактивних» імен користувачів: «пріоритетні» імена користувачів, які можуть включати «повні імена, фрази з декількох слів або буквено-цифрові комбінації», та «рідкісні» імена, що складаються з «коротких, загальних або культурно значущих імен». Абоненти тарифних планів X Premium+ та Premium Business з часом зможуть запитувати деякі «пріоритетні» імена користувачів у рамках своєї передплати. Компанія зазначає, що @PizzaEater та @GabrielJones є можливими прикладами таких імен користувачів. Варто зазначити, що цей процес вимагає, по суті, безстрокової підписки на X Premium, оскільки компанія заявляє, що скасує пріоритетні імена користувачів, якщо підписка на обліковий запис закінчиться.
Процес придбання «рідкісного» імені користувача є набагато менш зрозумілим. X заявляє, що буде пропонувати деякі рідкісні імена користувачів через «публічні роздачі» і що вони будуть роздаватися безкоштовно «на основі заслуг», а також що кілька користувачів зможуть подати заявку. X буде враховувати активність користувача та «минулі внески» в платформу при прийнятті рішення про те, хто отримає ці імена користувачів. Компанія також виставить деякі імена користувачів на продаж за запрошеннями. Ціни будуть «фіксованими» і «визначатимуться низкою факторів, включаючи популярність слова, довжину символів і культурне значення». Згідно з прикладами, наведеними X, ці імена користувачів можуть включати загальні однослівні імена, такі як @one, @fly або @compute. Вони також можуть бути надзвичайно дорогими.
«Деякі ніки включені в підписку Premium+ або Premium Business», — написав X у FAQ. «Інші — особливо рідкісні ніки — можуть коштувати від 2500 доларів до понад семизначних сум, залежно від попиту та унікальності». Люди, які купують нібито рідкісний нік, повинні мати підписку Premium+ або Premium Business, щоб розпочати процес, але не зобов’язані її підтримувати, щоб зберегти нік.
В окремій «угоді про передачу імені користувача» X описує свою схему купівлі імен користувачів як «ініціативу, що розвивається», яку, як вона сподівається, в майбутньому переймуть інші компанії, що працюють у сфері соціальних медіа. «Ми встановлюємо новий стандарт для імен користувачів у соціальних медіа — структуру, яку, як ми сподіваємося, перейме ширша галузь, подібно до того, як Community Notes вплинула на прозорість в Інтернеті», — написала компанія.
Ендрю Аллеманн, видавець Domain Name Wire, видання, яке відстежує галузь доменних імен, каже, що між планом X продавати імена користувачів і ринком доменів, термін дії яких закінчився, є деякі подібності. «Довгий час люди купували та продавали імена користувачів поза X, і X не отримувала від цього жодної вигоди», — сказав він Engadget. «Тому, в деякому сенсі, я думаю, що це сприятиме більш активному використанню кращих імен користувачів на платформі».
Але він зазначив, що має застереження щодо деяких умов політики X, які дозволяють їй «повертати» імена користувачів, якщо вони стають неактивними. Нинішня «політика щодо неактивних облікових записів» компанії визначає неактивний обліковий запис як такий, що не використовувався протягом 30 днів. «Я б точно хотів мати більш чіткий договір, якби мав платити гроші за ім’я користувача, — каже Аллеманн. — Я б хотів, щоб у договорі були прописані деякі права, які б забороняли просто так його відібрати. Я, безумовно, хочу, щоб перед тим, як його можна буде відібрати, був довший період неактивності».
X також має історію вилучення бажаних імен користувачів, які активно ними користувалися. У 2023 році компанія вилучила ім’я @X у фотографа з Сан-Франциско без компенсації, хоча йому запропонували «мерч» та екскурсію по штаб-квартирі X. Того ж року вона також вилучила ім’я @music у довгострокового користувача з понад півмільйоном підписників. Минулого року компанія викрала ім’я користувача @America у відомого критика Дональда Трампа. Зараз це ім’я використовується супер-PAC Маска.
План X роздавати імена користувачів на основі «заслуг» викликає додаткові питання про те, кого платформа може вирішити винагородити, а кого покарати. Компанія не відразу відповіла на запит про коментар.
Аллеманн каже, що всі користувачі соціальних мереж повинні пам’ятати, що вони не є власниками контенту, який публікують на платформах компаній. «Якщо ви створюєте свій веб-сайт, ви контролюєте його, і люди завжди можуть на нього зайти. У соціальних мережах єдиний мільярдер-власник може вирішити, що ви йому не подобаєтеся, і він має повне право вигнати вас, понизити в ранзі або змінити алгоритм, щоб вплинути на вас».