Дешевша модель Tesla Model Y нарешті з’явилася на світ

0
467 views
Дешевша модель Tesla Model Y нарешті з'явилася на світ

Довгоочікуваний більш доступний електромобіль Tesla з’явиться на ринку лише наступного року, але нещодавно його помітили без камуфляжу на шосе в Техасі. І ні, ваші очі вас не обманюють; це просто дешевша версія Model Y.

Чутки про те, що доступний електромобіль буде просто спрощеною версією Model Y, ходять з того часу, як Ілон Маск скасував попередню модель, яка мала бути побудована на повністю новій платформі. Так звана «Model 2» мала бути давно обіцяним Маском «електромобілем за 25 000 доларів», який на певному етапі був представлений як модель, дизайн якої натхненний Cybertruck. За повідомленнями, Маск скасував нову модель на користь створення безрульового Cybercab, який був представлений минулого року і, як очікується, надійде у виробництво в 2026 році.

Водночас Tesla заявляє, що почне виробництво більш доступної версії Model Y, ціна якої зараз починається від 45 000 доларів. Варіант з номерними знаками виробника з Флориди нещодавно був помічений поблизу Gigafactory Tesla в Остіні, штат Техас, аерокосмічним інженером Райаном Мейблом, який опублікував кілька фотографій на X. (Вони також були опубліковані на Reddit, але, на мою думку, Мейбл опублікував свої зображення першим).

Тож чим відрізняється ця модель Y? По-перше, відсутня передня світлова панель, яка вперше була представлена в оновленій моделі «Juniper». Натомість Tesla повернулася до використання окремих фар, зберігши при цьому нові вузькі фари з оновленої моделі. Задня світлова панель також відсутня, її замінила горизонтальна чорна лінія. І на задній частині немає емблеми «TESLA», як ми бачили в оновленій моделі Juniper.

Задня дверцята також здаються трохи занадто виступаючими, оскільки кришка багажника трохи виступає над пластиковою задньою панеллю над номерним знаком. Припасування не є ідеальним, що може викликати спогади у власників Tesla, які пам’ятають погані старі часи, коли були проблеми з зазорами між панелями та іншими елементами оздоблення.

В іншому ж новий бюджетний Model Y виглядає дуже схожим на поточну версію. Ми все ще не знаємо, який тип акумулятора буде в цій машині і як це вплине на енергетичну ємність, зарядку та дальність пробігу. Але останніми днями просочилося кілька інших деталей, включаючи низку відкриттів, витягнутих з недавнього оновлення прошивки, яке помітив хакер Tesla GreenTheOnly.

За словами Гріна, нова модель Y буде доступна у версіях з повним і заднім приводом. Tesla відмовляється від таких зручностей, як люк на даху, електричне складання дзеркал, дисплей у другому ряді та підсвічування підлоги. Освітлення салону, атмосферне освітлення, підвіска та управління сидіннями також будуть спрощені. А 19-дюймові колеса замінять на менші 18-дюймові. Tesla ще не оприлюднила ціну, але, за чутками, вона стартуватиме від 39 999 доларів, що далеко від обіцяних 25 000 доларів за електромобіль.

Звичайно, прототип — це лише прототип, і всі ці зміни, що просочилися, є лише попередніми. Ми дійсно не знаємо, що буде в остаточній версії, але це, безумовно, встановлює базовий рівень того, чого можна очікувати.

Коли Tesla почне скорочувати витрати, щоб знизити ціну на Model Y, вона зіткнеться зі своєю головною метою — зробити всі свої автомобілі повністю автономними. Чи можуть вони прибрати комп’ютер, який забезпечує роботу Autopilot і Full Self-Driving? А що з зовнішніми датчиками? Model Y зараз оснащений вісьмома камерами; якщо Tesla прибере деякі з них, чи буде FSD все одно працювати? (Не те щоб він працював бездоганно з вісьмома камерами.) Якщо Tesla піде цим шляхом, компроміси можуть виявитися досить серйозними.

Найкраще місце для скорочення витрат — це акумулятор, який зазвичай є найдорожчим компонентом електромобіля. У найдешевших електромобілях Tesla вже використовуються недорогі літій-залізо-фосфатні (LFP) хімічні сполуки, майже всі з яких постачаються китайськими виробниками акумуляторів. Нещодавно компанія розпочала виробництво власних LFP-елементів на своєму заводі в Неваді, тому логічно, що в новій, дешевшій моделі Y, ймовірно, будуть використовуватися ці батареї.

Tesla щойно продемонструвала рекордні квартальні продажі, що пов’язано, перш за все, із закінченням терміну дії федеральної податкової пільги на електромобілі в розмірі 7500 доларів. Маск попередив про кілька «важких кварталів», оскільки продажі Tesla, ймовірно, впадуть після підвищення цін на автомобілі. Наявність більш доступної моделі потенційно допоможе Tesla подолати розрив до обіцяного майбутнього безпілотних автомобілів і гуманоїдних роботів — якщо ми коли-небудь до цього дійдемо. Але чи піде клієнт на базову версію автомобіля, який вже шість років їздить по дорогах і продовжує їздити?