Згідно з повідомленням Reuters, компанія Tesla зіткнулася з пропозицією колективного позову через звинувачення в тому, що вона прискорює показання одометрів, щоб її автомобілі швидше виходили з гарантії. Це дозволило б компанії легше ухилятися від оплати ремонтів.
Найрі Хінтон, позивач у справі, стверджує, що зчитувачі одометрів Tesla розроблені таким чином, щоб змінюватися залежно від споживання енергії, поведінки водія і таємничих алгоритмів прогнозування, а не від фактичного пробігу. Він сказав, що на момент купівлі Model Y 2020 року випуску, яку він придбав у грудні 2022 року, на одометрі було 36 772 милі.
Хінтон стверджує, що одометр збільшувався на 72 милі щодня, коли він проїжджав лише близько 20. Він порівняв показники з іншими своїми автомобілями і дійшов висновку, що одометр працює щонайменше на 15 відсотків швидше. Це призвело до того, що його базова гарантія на 50 000 миль пробігу закінчилася достроково, що змусило його заплатити з власної кишені 10 000 доларів за ремонт підвіски.
“Прив’язуючи гарантійні ліміти і ліміти пробігу до завищених показників “одометра”, Tesla збільшує доходи від ремонту, зменшує гарантійні зобов’язання і змушує споживачів передчасно купувати розширені гарантії”, – йдеться у скарзі.
Хінтон вимагає відшкодування збитків для себе, а також штрафних санкцій для всіх водіїв Tesla в Каліфорнії. Згідно з судовими документами, йдеться про понад мільйон автомобілів. Tesla заперечує всі звинувачення в позові. Однак форуми електромобілів і пов’язані з ними субресурси заповнені скаргами на одометри, в яких фігурує компанія.
Звичайно, це не перший випадок, коли Tesla звинувачують у фальсифікації даних про пробіг. Автовиробник зіткнувся з судовим процесом, який звинуватив його у завищенні діапазонів пробігу автомобілів. Його також звинувачували у створенні таємної “Диверсійної групи”, яка скасовувала сервісні призначення, пов’язані з дальністю пробігу.