Компанія Waymo оголосила, що Вашингтон, округ Колумбія, стане її наступним містом роботаксі. Компанія має намір запустити свій сервіс таксі Waymo One у столиці країни у 2026 році, хоча й визнає, що спочатку потрібно буде змінити міський закон, який забороняє повністю автономні транспортні засоби без водіїв, які забезпечують безпеку.
Наразі компанії, які хочуть тестувати автономні транспортні засоби в окрузі Колумбія, зобов’язані мати за кермом людину-водія на випадок, якщо щось піде не так. Захисники технологій наполягають на тому, щоб міська рада послабила обмеження і дозволила повністю автономні транспортні засоби на дорогах загального користування. Представник транспортного департаменту округу Колумбія не одразу відповів на запит про коментар.
Транспортні засоби з ручним керуванням, що належать компанії Alphabet, були помічені в окрузі Колумбія з минулого року. Менеджер з продуктів Waymo повідомив місцевому виданню, що компанія в першу чергу зосередилася на таких районах, як Дюпон-Серкл, Фоггі-Боттом і Пенн-Квартал. Waymo не прокоментувала ні розмір своєї зони обслуговування, ні те, на які райони вона націлена, якщо запуститься наступного року.
Запуск служби роботаксі в самому центрі федерального уряду є ризикованим кроком. Федерали значною мірою відійшли на задній план у регулюванні автономних транспортних засобів, залишивши штатам право розробляти власні правила для безпечного розгортання. Законодавство, яке б різко збільшило кількість безпілотних автомобілів на дорогах, пробуксовує в Конгресі вже понад сім років, оскільки законодавці розходяться в думках з цілого ряду питань, включаючи безпеку, відповідальність і правильну кількість винятків з федеральних стандартів безпеки автотранспорту.
Але окрім цього, Вашингтон є окремим містом з власними транспортними проблемами. Він має одні з найгірших заторів на дорогах у США через постійне зростання населення та стагнацію інфраструктури. Waymo не повідомила, скільки транспортних засобів вона має намір привезти до Вашингтона.
Наразі Waymo експлуатує свої безпілотні автомобілі в Сан-Франциско, Лос-Анджелесі та Феніксі. Нещодавно компанія розпочала партнерство з Uber в Остіні і планує розширити цю угоду до Атланти пізніше цього року. Компанія також планує запустити роботаксі в Кремнієвій долині та Маямі.
У Вашингтоні клієнти будуть використовувати додаток Waymo One для виклику безпілотних автомобілів. Наразі Waymo забезпечує 200 000 пасажирських поїздок на тиждень за допомогою цього додатку.
У Вашингтоні вже проводили автономні випробування раніше. Cruise, нині вже неіснуюча дочірня компанія General Motors, тестувала там кілька своїх автомобілів. Інша неіснуюча компанія, Argo AI за підтримки Ford, також раніше тестувала автономні транспортні засоби в цьому районі.
Waymo позиціонує себе як безпечніший варіант, ніж автомобілі з людиною за кермом. Компанія оприлюднила страхові дані, які показують, що її транспортні засоби спричиняють менше матеріальних збитків і менше тілесних ушкоджень під час аварій, ніж автомобілі, керовані людьми.