Адміністрація Трампа наказала штатам зупинити програму будівництва швидких зарядних станцій для електромобілів на автомагістралях по всій країні, згідно з меморандумом, оприлюдненим Федеральним управлінням автомобільних доріг. У листі директорам транспортних відомств штатів, які відповідають за реалізацію програми, повідомляється, що будь-які плани, затверджені адміністрацією Байдена, призупиняються “до отримання нових вказівок”.
Програма “Національна інфраструктура електромобілів” (NEVI) була схвалена Конгресом як частина двопартійного закону про інфраструктуру. Вона мала на меті заповнити прогалини в американській мережі зарядних станцій для електромобілів і була підтримана грантами на суму 5 мільярдів доларів. Президент Трамп довго критикував цю програму і регулярно брехав про її деталі під час кампанії 2024 року.
З цією метою Трамп часто припускав, що адміністрація Байдена витратила 9 мільярдів доларів на будівництво восьми зарядних станцій для електромобілів. Іноді він знижував цю цифру до восьми зарядних пристроїв. Насправді, за даними The Washington Post, наразі побудовано 55 зарядних станцій. Штатам було виділено трохи більше 2 мільярдів доларів, і значна частина з них ще не витрачена.
Мандат, як зазначено в новому меморандумі, передбачає виконання фінансових зобов’язань NEVI за умови, що держава вже має укладений контракт з компанією-розпорядником. Будь-які незавершені контракти, ймовірно, будуть призупинені на невизначений термін.
Чи може така організація, як FHA, в односторонньому порядку поставити хрест на програмі, яка була схвалена Конгресом? Законність тут незрозуміла, але Лорен Макдональд, головний аналітик аналітичної компанії Paren, що займається питаннями зарядки електромобілів, сказав: “Я не вірю, що FHWA має на це повноваження”.
Райан Галлентайн, керуючий директор національної бізнес-асоціації Advanced Energy United, заявив, що штати “не зобов’язані зупиняти ці проєкти лише на підставі цієї заяви”. Він також закликав лідерів штатів “продовжувати виконувати цю програму, доки не буде завершено розробку нових інструкцій”.
Очікується, що цей крок також буде оскаржено в суді. “Я припускаю, що позови від штатів почнуться незабаром, і справа дійде до суду і Конгресу, – сказав Макдональд. “Але адміністрації Трампа вдасться лише посіяти хаос і на деякий час сповільнити процес”.
Трамп почав руйнувати політику щодо електромобілів з першого дня свого перебування на посаді. Він видав указ, який скасував мету Байдена перевести половину транспортних засобів країни на електромобілі до 2030 року. Очікується, що незабаром він піде за федеральним податковим кредитом для електромобілів.
Але чи не зашкодить це найкращому другу Трампа Ілону Маску? Адже Tesla була одним з найбільших одержувачів цих грантів NEVI. Варто пам’ятати, що цей мандат не скасовує жодних контрактів, які вже були укладені. Іншими словами, Маск, ймовірно, цілком задоволений 31 мільйоном доларів, які його компанія вже отримала від уряду. Він також давно схвалив запропоноване скасування федерального податкового кредиту, ймовірно, тому, що це зашкодить конкурентам набагато більше, ніж Tesla.