На виставці CES 2017 компанія Faraday Future представила свій футуристичний розкішний електромобіль FF 91. Сім років потому, після неодноразових затримок, банкрутств, судових позовів та інших суперечок, компанія продала “15 або 16” FF 91. Зараз компанія детально описує свою останню зміну стратегії і планує продавати дешеві електромобілі під своїм новим недорогим брендом “FX”. Генеральний директор FX Макс Ма приїхав на CES разом з двома прототипами автомобілів, щоб представити план, який він описав як “свіжий старт” для компанії, що перебуває в скрутному становищі.
Як і слід було очікувати у випадку з Faraday, точні деталі дещо розпливчасті, але вони передбачають закупівлю деталей у китайських автовиробників та їх транспортування до США для виробництва “масових серійних автомобілів” з деякими преміальними елементами, якими відома компанія Faraday. “Ми хочемо перенести досвід автомобіля вартістю 300 000 доларів з точки зору технологій, функцій та продуктивності в автомобіль вартістю 30 000-40 000 доларів, щоб спробувати покращити загальний досвід користувача”, – сказав Ма під час брифінгу з Engadget. Першим автомобілем FX, флагманом лінійки бренду, стане мінівен (або, як його назвав Ма, “AI MPV”) під назвою “Super One”.
Для демонстрації концепції Фарадей представив два прототипи мінівенів. Нам не дозволили фотографувати, але на фото вгорі цієї публікації я бачив саме ті автомобілі, які я бачив.
Один з них мав показати преміум-клас салону, який Фарадей передбачає для бюджетного автомобіля. Він мав два ряди білих шкіряних капітанських сидінь. Сидіння другого ряду мали відкидні підставки для ніг, підігрів сидінь і вбудовані масажери. Під центральною консоллю також був невеликий холодильник для зберігання напоїв. У машині не вистачало дверних ручок і ще кількох деталей. “Очевидно, у нас будуть дверні ручки”, – запевнив нас представник “Фарадея”.
Другий мінівен був ще менш оздоблений. Весь салон, включаючи приладову панель і панель приладів, був обтягнутий чорною тканиною, скріпленою між собою швидкозшивачами. Але представник “Фарадея” взяв мене та інших репортерів покататися на ньому, їдучи маленькими, повільними колами по парковці Лас-Вегаса. Пізніше Фарадей запропонував мені взяти мінівен на тест-драйв, і я – очевидно, “перша леді”, яка пілотувала цей транспортний засіб – також їздила на ньому повільними колами по парковці. Я не впевнена, що я мала отримати від цього задоволення, але це було схоже на водіння мінівена.
До початкової лінійки FX заплановано ще два автомобілі, FX 5 і FX 6, які компанія анонсувала раніше. Фарадей розраховує на ціну від $20,000 до $30,000 за FX 5 і від $30,000 до $50,000 за FX 6. Інших подробиць поки що небагато, хоча компанія поділилася тизерним зображенням прототипу FX 6, який вона описала як “надвеликий розкішний AIEV”.
Faraday стверджує, що почне виробництво одного із запланованих автомобілів пізніше цього року, а перша “передсерійна” модель зійде з конвеєра до кінця 2025 року, згідно з графіком, яким поділився Ма. Це смілива обіцянка, враховуючи минулу історію компанії, пов’язану з неефективним управлінням і затримками. Генеральний директор Faraday Future Маттіас Айдт також визнав, що компанія ще не завершила свої партнерські відносини з компаніями, які постачатимуть їй деталі. Він також не сказав, як тарифи можуть вплинути на ці плани.
Ма сказав, що розуміє скептицизм. “По суті, це свого роду новий старт. Ми дуже хочемо продемонструвати, що завдяки нашій відданості та наполегливій праці ми можемо досягти того, що обіцяли”.