Здається, сьогодні штучний інтелект є в кожній компанії, навіть у тих, що займаються аналоговим бізнесом. Mondelez, конгломерат з виробництва снеків, що використовує власний інструмент штучного інтелекту для швидкого генерування ідей нових снеків.
The Wall Street Journal у статті про ШІ Mondelez пояснює, що компанія почала розробку інструменту ще у 2019 році:
“Вчені харчової промисловості використовують інструмент ШІ для створення оптимальних рецептів, вказуючи бажані характеристики, включаючи смак (“маслянистий”, “солоність у роті” або “інтенсивність ванілі”, наприклад), аромат (“маслянистий”, “яєчний”, “підгорілий”) і зовнішній вигляд (“кількість чіпсів”, “округлість”, “краї чіпсів” – це міркування). Інструмент також враховує такі параметри, як вартість інгредієнтів, їхній вплив на навколишнє середовище та поживну цінність”.
Ніхто не вважає, що їсти каміння або намазувати піцу клеєм – хороша ідея: Монделес використовує не генеративний штучний інтелект, а машинне навчання, більш традиційну форму ШІ, яка не схильна до галюцинацій, оскільки вона оптимізує результати, а не намагається створити абсолютно нові речі. Так само, як Waze може використовувати машинне навчання для оптимізації маршруту з пункту А в пункт Б, інструмент Монделеза просто шукає правильне поєднання інгредієнтів для досягнення бажаних характеристик.
Монделес розповів журналу, що штучний інтелект навчається на “суті” різних продуктів, таких як Oreos, щоб він не відходив надто далеко від того, чого очікують споживачі. А рецепти, звісно, все ще перевіряються на смак. Але в Mondelez стверджують, що якщо раніше вони розробляли нові рецепти простим методом проб і помилок, то завдяки тому, що ШІ розробляє детальні рецепти, нові продукти проходять виробничі випробування в 4-5 разів швидше.
Враховуючи шалений інтерес інвесторів до компаній, пов’язаних зі штучним інтелектом, ми очікуємо, що ціна акцій Mondelez різко зросте після публікації цієї статті в журналі.