Адміністрація Трампа хоче випустити безпілотні автомобілі

0
584 views
Адміністрація Трампа хоче запустити в Америку безпілотні автомобілі
Адміністрація Трампа хоче запустити в Америку безпілотні автомобілі

Нові повідомлення стверджують, що обраний президент Дональд Трамп прокладає шлях до більш широкого впровадження автономних транспортних засобів на американських дорогах, що може принести користь його колезі-мільярдеру, соратнику по передвиборчій кампанії, а тепер і високопоставленому чиновнику Ілону Маску.

За даними Bloomberg, радники, наближені до Трампа, хочуть розробити федеральну нормативну базу для безпілотних автомобілів. За останні кілька років індустрія роботаксі зростала семимильними кроками, але федеральна політика помітно відставала від неї. Наразі Національна адміністрація безпеки дорожнього руху дозволяє компаніям випускати лише 2 500 безпілотних автомобілів на рік, хоча автовиробники хочуть збільшити ці цифри в геометричній прогресії. Автомобільні компанії також, ймовірно, хочуть простішого регуляторного кодексу. У вакуумі федеральних дій політика значною мірою здійснювалася на рівні штатів, створюючи складну клаптикову тканину законів, яких компанії повинні дотримуватися.

Хоча новий Білий дім Трампа може створити більш послідовний і впорядкований регуляторний шлях для автономних транспортних засобів, Bloomberg зазначає, що більш широкі дії – які можуть відкрити шлюзи для індустрії роботаксі – повинні бути санкціоновані Конгресом. Видання зазначає, що наразі обговорюється “двопартійний законодавчий захід”, хоча він все ще перебуває на ранніх стадіях.

Ілон Маск, який нещодавно очолив “Департамент ефективності уряду Трампа” (DOGE), може отримати значну вигоду, якщо уряд вирішить відкрити шлюзи для автономних поїздок, зазначає Bloomberg. Ілон Маск заявив, що планує запустити послугу роботаксі через Tesla і що в найближчі роки він сподівається все більше орієнтувати компанію на автоматизацію і безпілотні поїздки. У жовтні Маск представив те, що він назвав “Cybercab“, прототип роботаксі без керма і педалей. На заході Маск прокоментував, що він очікує, що Tesla запустить “повністю автономне, безконтрольне” водіння в Техасі та Каліфорнії вже у 2026 році.

Цей крок Маска, ймовірно, покликаний допомогти йому конкурувати з нинішніми постачальниками роботаксі, такими як материнська компанія Google Alphabet, яка володіє фірмою роботаксі Waymo, і General Motors, яка володіє проблемним продавцем роботаксі Cruise. І Waymo, і Cruise доклали значних зусиль, щоб подолати регуляторні бар’єри і наростити темпи розгортання безпілотних автомобілів за останні кілька років, причому значна активність спостерігається в Каліфорнії, Техасі та Арізоні. Гігант райдшерингу Uber також має амбіції приєднатися до бізнесу роботаксі і для цього уклав партнерство з компаніями Waymo і Cruise.

Інші нещодавні кроки нової адміністрації, такі як оголошення про те, що Трамп планує скасувати податковий кредит для електромобілів, також розглядаються як потенційно вигідні для Маска та його компаній.

За адміністрації Байдена Маск постраждав від посиленого контролю з боку регуляторних органів – частково через зосередженість Tesla на автоматизації, частково через те, що Маск просто не любить правила. Претензією на славу Tesla стало повне самостійне водіння, яке використовує програмне забезпечення для доповнення, але не заміни водія в управлінні транспортним засобом. Інцидент, в якому Tesla, оснащена системою FSD, збила мотоцикліста і вбила його, спричинив перевірку Національної адміністрації безпеки дорожнього руху, про яку було оголошено в жовтні. Однак компанії Маска є об’єктом багатьох інших розслідувань. Станом на жовтень повідомлялося, що компанії мільярдера були об’єктом щонайменше 20 різних федеральних розслідувань.

Тепер, коли Маск, як стверджується, відіграє впливову роль у майбутній адміністрації, дехто очікує, що проблеми Маска з регуляторними органами зникнуть. Дійсно, DOGE ставить Маска в потенційну позицію для ретельної перевірки агентств, які раніше ретельно перевіряли його. Деякі коментатори зазначають, що різні етичні закони можуть обмежити здатність Маска очолити DOGE через велику кількість конфліктів інтересів, пов’язаних з його бізнесом та його відносинами з федеральним урядом. Тим не менш, новий Білий дім Трампа не виглядає таким, що особливо переймається цими конфліктами.