Швеція, батьківщина гурту ABBA, фрикадельок, затишних диванів і опівнічного сонця, вирішила, що їй потрібно захистити свій бренд. Скандинавська країна оголосила, що звернеться за захистом своєї назви (“Швеція”) до Відомства інтелектуальної власності Європейського Союзу. Якщо заявка буде задоволена, Швеція стане першою країною у світі, назва якої буде захищена торговельною маркою.
Цю новину було оголошено цього тижня у прес-релізі національного туристичного бюро “Відвідайте Швецію”. “Чи знали ви, що у світі є вісім місць, які називаються Швеція?” йдеться на сайті Visit Sweden. “Саме тому ми надсилаємо заявку на реєстрацію торгової марки назви нашої країни. А поки що ми навчимо вас, як відрізнити оригінал від дублікатів”. “Дублікати” тут видається милим способом позначення “дублікатів”.
Особисто я й гадки не мав, що існують інші місця під назвою Швеція. Business Insider згадує низку американських громад у таких штатах, як Міссурі, Мен і Південна Кароліна, які мають таку саму назву.
Business Insider також зазначає, що країни зазвичай не мають права на торговельну марку своїх назв, якщо тільки вони не вважаються “дестинацією”, а отже, брендом. По суті, туристичне бюро Швеції намагається кодифікувати і захистити комерційну цінність своєї батьківщини.
“Відвідайте справжню Швецію” – це кампанія, яка має на меті відокремити оригінал від копій, – продовжує сайт Visit Sweden. “Той факт, що інші країни використовують назву Швеція, лестить, але чим більше шведів у світі, тим більш заплутаною вона стає для потенційних туристів”.
Чесно кажучи, це менше схоже на спосіб уникнути “плутанини” мандрівників, а більше на дійсно хорошу маркетингову можливість для туристичного бюро Швеції. Я сумніваюся, що багато людей бронюють авіаквитки не до тієї Швеції і опиняються в зовсім іншій країні, ніж та, яку вони планували відвідати. Треба бути дуже дурним, щоб забронювати квиток до Південної Кароліни і думати, що ти якимось чином приземлишся в Скандинавії. Я також не дуже розумію, як формалізована інтелектуальна власність може допомогти людині, яка має проблеми з навігацією.
Також незрозуміло, чи стане торговельна марка на власну назву новим способом отримання прибутку для скандинавської нації. Зрештою, якщо Швеція є комерційним власником своєї назви, то цілком логічно, що вона також зможе стягувати плату з інших сторін за комерційне використання свого “бренду”, хоча незрозуміло, чи планує вона це робити.










