Китайське пілотоване космічне агентство (CMSA) 29 жовтня оголосило переможців тендеру на розробку загальної схеми, спрямованої на створення системи недорогих вантажних перевезень, що є ключовим компонентом роботи космічної станції.
За словами заступника директора CMSA Лін Сіцяна (Lin Xiqiang), після двох раундів відбору контракти на етап льотної перевірки нарешті виграли схеми, розроблені відповідно Інноваційною академією мікросупутників Китайської академії наук (IAMCAS) і Чендуським науково-дослідним інститутом літакобудування при Корпорації авіаційної промисловості Китаю (AVIC), що входять до складу CMSA.
Розроблений IAMCAS вантажний космічний корабель Qingzhou має інтегровану однокапсульну конфігурацію з об’ємом вантажу до 27 кубічних метрів. Така велика вантажопідйомність дозволить значно скоротити витрати на транспортування вантажів і підвищити гнучкість логістики.
Оснащений інтелектуальною транспортною системою, “Цінчжоу” здатен перевозити різноманітні космічні вантажі, підтримуючи як пілотовані, так і безпілотні експерименти на орбіті.
Запуск вантажного космічного корабля запланований за допомогою ракети “Ліцзянь-2”, яка виробляється компанією CAS Space.
Космічний вантажний човник “Хаолун”, розроблений Чендуським науково-дослідним інститутом авіабудування при AVIC, є крилатим космічним кораблем багаторазового використання. Він має великий розмах крил, високе співвідношення підйомної сили до лобового опору і технологію багаторазового використання.
Використовуючи передові авіаційні технології, Haolong здатний запускатися ракетою-носієм, стикуватися з космічною станцією, а після відокремлення виконувати маневри гальмування з орбіти і входу в атмосферу, завершуючись горизонтальною посадкою на злітно-посадкову смугу аеропорту. Він також має відмінні льотні характеристики як в атмосферному, так і в космічному середовищі.
За словами Ліна, процес відбору залучив науково-дослідні інститути та комерційні космічні компанії до розробки космічних кораблів, ракет та іншої продукції для пілотованої космічної програми Китаю.
Лін зазначив, що цей стратегічний крок не тільки скоротить витрати на транспортування вантажів на космічну станцію, але й прокладе шлях для нових можливостей у розвитку комерційної космічної галузі країни.
Китай створив динамічний і конкурентний ландшафт у секторі недорогих вантажних космічних кораблів. Очікується, що участь відомих аерокосмічних компаній і нових гравців стимулюватиме інновації та сприятиме розвитку здорової і впорядкованої системи космічної логістики.