Багато критичних зауважень щодо розповсюдження штучного інтелекту лежать в теоретичній площині, або їх важко виміряти. Ми не знаємо, скільки людей потрапило під вплив дезінформації, поширюваної штучним інтелектом. Але час від часу ми стикаємося з реальними, відчутними випадками, коли ШІ втручається в життя людей.
Наприклад, ферма контенту, створеного штучним інтелектом, обманом заманила тисячі ірландців у центр Дубліна на нібито тригодинний парад на Хелловін. Параду ніколи не було. Після спроби розігнати багатотисячний натовп дезінформованих людей, національна поліція Ірландії була змушена випустити заяву, в якій повідомила громадськість, що ніякого параду ніколи не було заплановано.
Defector дослідив веб-сайт, на якому було розміщено неправдиве повідомлення про подію. Сайт під назвою “My Spirit Halloween”, очевидно, базується в Пакистані і присвячений виключно просуванню заходів на Хелловін по всьому світу. Ідея полягає в тому, щоб використати пошук Google таким чином, що коли хтось шукає події на Хелловін у своєму місті, сайт “My Spirit Halloween” з’являється у верхній частині результатів і може розраховувати на отримання доходу від реклами.
Більш популярні веб-сайти беруть участь у такій же практиці, щоб отримати легкий трафік, наприклад, коли люди шукають, коли вийде наступний сезон “Дуже дивних справ”. Але схоже, що My Spirit Halloween або використовував штучний інтелект для автоматичної генерації списків, припускаючи, що в таких містах, як Дублін, відбуватимуться фестивалі. Або ж це був просто тролінг людей – в якийсь момент сайт натякнув на можливість того, що містер Звір буде присутній на святі.
Це один із способів, як алгоритми Google і те, як він вирішує ранжувати контент, можуть мати реальний вплив на життя людей. Менш огидним прикладом можуть бути веб-сайти з рецептами, на яких перед самим рецептом міститься дуже довгий вступ; ще одна тактика, спрямована на те, щоб зайняти високі позиції в пошуку.
На сторінці події, присвяченій передбачуваному параду в Дубліні, тепер міститься наступна заява:
“Цим повідомляємо, що інформація, яка ввела в оману тисячі ірландців, є великою помилкою, допущеною нашим автором контенту. Крім того, це не було зроблено навмисно. І ми просимо вибачення у наших ірландських братів за це непорозуміння”.