ШІ (штучний інтелект) став правою рукою людини. Як в інших сферах діяльності, так і в CRM — управлінні відносинами з клієнтами, — AI може взяти на себе частину рутинних завдань, таких як написання текстів, аналітика, обслуговування клієнтів тощо. За статистикою, штучному інтелекту підвладна автоматизація понад 50% функцій CRM-систем. У цій статті розповімо про перспективи, які забезпечить вашому бізнесу інтеграція ШІ, а також поділимося кейсами використання технології.
AI-технології в CRM
Щоб завжди бути на крок попереду своїх конкурентів, вам потрібно брати до уваги тенденції ринку, а також пропонувати винятковий сервіс. Упоратися з обома завданнями допоможе використання штучного інтелекту в комплексі з CRM-системою. Відкриваємо для вас перспективи впровадження ШІ в трьох найважливіших для бізнесу аспектах.
AI для аналізу даних
CRM-системи, підсилені штучним інтелектом, можуть швидко аналізувати значні обсяги інформації різного типу в реальному часі. ШІ може підготувати дані про окупність маркетингу, відсоток конвертації лідів, купівельну поведінку клієнтів або ж їх задоволеність у вигляді змістовних звітів. І вже в такому зручному форматі дані будуть корисними фахівцям для прийняття стратегічних рішень. У такий спосіб компанії вдасться без зайвих зусиль і навантаження на працівників оптимізувати бізнес-процеси, а також виявити можливості для зростання.
Крім цього, на основі отриманих даних ШІ може навіть спрогнозувати тенденції. Наприклад, з огляду на споживчу поведінку наявних клієнтів технологія дасть змогу передбачити, які ліди варті інвестицій, а які не принесуть вам прибутку в майбутньому. Або ж за допомогою ШІ в CRM-системі ви можете прогнозувати продажі, щоб ефективно управляти запасами: умовно, виробляти або закуповувати стільки товару, скільки ви точно зможете продати.
AI та автоматизація процесів
Крім автоматизації аналітичних процесів, штучний інтелект може полегшити роботу працівників інших напрямів.
Наприклад, ШІ в комплексі з CRM-системою допоможуть вашому бізнесу автоматизувати процес лідогенерації та email-маркетингу. Коли клієнт проходить реєстрацію на сайті, потрібно надіслати йому листа з підтвердженням. AI допоможе створити текст повідомлення. А за допомогою CRM-системи та інтеграцій із інструментами email-маркетингу ви зможете налаштувати тригерні повідомлення. Вони будуть надсилатися клієнту у відповідь на певну його дію.
А для швидкого та якісного обслуговування клієнтів бізнес може налаштувати чат-бот із ШІ. Такий віртуальний асистент буде миттєво відповідати на запити й надасть релевантну інформацію, яку ви закладете в основу бота.
І це лише деякі приклади автоматизації, які може забезпечити CRM зі штучним інтелектом. Насправді ж ця технологія має ще багато інших варіантів практичного застосування.
Персоналізація взаємодії завдяки ШІ
Ми вже визначили, що CRM-система здатна збирати, зберігати й обробляти клієнтські дані. Отриману інформацію можна застосовувати для сегментації цільової аудиторії та наявних покупців за демографією, уподобаннями, споживчою поведінкою та іншими факторами. А в подальшій комунікації ви можете застосовувати ШІ, щоб створювати персоналізовані пропозиції. Технологія візьме на себе генерування текстів із особистим підходом для комунікації. Клієнтам подобається, коли їхні потреби й уподобання розуміють і беруть до уваги. У такий спосіб вам вдасться конвертувати якісних лідів у постійних лояльних покупців.
Приклади використання AI: Як бізнеси використовують AI в CRM для підвищення ефективності.
Якщо вам здається, що досконале використання ШІ в роботі з клієнтами можливе лише в майбутньому, то ви помиляєтеся. Штучний інтелект уже допомагає оптимізувати роботу з клієнтами в найуспішніших корпораціях. Ось як Amazon використовує AI:
- ШІ для створення сторінок товарів із детальним описом.
Amazon у своєму блозі пише, що інтеграція ШІ змінила підхід до наповнення сторінок товарів інформацією. Технологія допомагає продавцям створювати назви та описи товарів. Це швидше та ефективніше, ніж ручна робота.
- ШІ для надання персональних рекомендацій покупцям.
Спеціальний алгоритм штучного інтелекту в Amazon генерує персональні рекомендації щодо розміру речей. Технологія дає змогу консультувати клієнта з огляду на дані про співвідношення розмірних сіток поміж брендів, уподобання та історію покупок клієнта, які зберігає система CRM.
- ШІ для систематизації відгуків.
Використовуючи технологію ШІ, компанія може формувати опис товару, зважаючи на найпоширеніші відгуки. Характеристики товару, сформовані з урахуванням досвіду покупців, підвищують довіру клієнтів і збільшують продажі.
Є ще один яскравий приклад використання ШІ в роботі з клієнтами — компанія Starbucks. «Ми працюємо над технологією, яка допоможе посилити людський зв’язок», — каже Мартін Флікінджер, технічна директорка Starbucks.
Компанія інтегрувала ШІ в процес моніторингу соцмереж та відгуків клієнтів. Отримані дані Starbucks використовує для коригування стратегій, позицій у меню й покращення досвіду взаємодії.
Виклики та обмеження під час інтеграції AI в CRM
Технологія artificial intelligence ще дуже молода, усі головні зрушення в цій сфері ще попереду. Через це існує низка викликів, із якими може зіштовхнутися бізнес:
- потреба в перевірці достовірності згенерованої інформації ШІ;
- потреба в навчанні та адаптації персоналу до технології;
- обмеження в креативних можливостях ШІ;
- необхідність уважно ставитися до питання захищеності даних.
Та стрімкий розвиток ШІ й постійні оновлення з кожним днем зменшують недоліки технології та роблять її все більш привабливою для компаній.
Висновки:
Якщо ви хочете посісти лідерські позиції серед конкурентів на ринку, вам потрібно усвідомити важливу річ: майбутнє бізнесу за технологіями. CRM-системи, оснащені інтеграцією штучного інтелекту, відкривають можливості автоматизації та оптимізації процесів взаємодії з клієнтами. А персоналізована комунікація формує в споживачів лояльність до вашого бренду. Готові підсилити свій бізнес штучним інтелектом? Звертайтеся до CRM Solutions за сучасними рішеннями, якими ви дійсно будете користуватися.