Всеукраїнська інформаційна кампанія з платіжної безпеки #ШахрайГудбай стартувала 3 травня з ініціативи Національного банку України та Кіберполіції. Мета кампанії – поліпшити обізнаність громадян та нагадати їм про основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків, особливо в мережі Інтернет.
До кампанії доєдналися Приватбанк та інші українські банки, щоб підвищити обізнаність клієнтів для протидії шахрайству.
Платіжне шахрайство
Під час повномасштабної війни платіжне шахрайство не зникло, навпаки – прояви кібершахрайства та кіберзлочинності зросли. Близько 86% випадків платіжного шахрайства за 2022 рік відбулися в мережі Інтернет, водночас лише 14% – через фізичні пристрої (торговельна мережа, банкомати, пристрої самообслуговування).
Наталя Фіголь, Керівник департаменту Fraud-менеджменту ПриватБанку зазначила:
“ПриватБанк постійно здійснює комплексну роботу з протидії шахрайству. Водночас кожне звернення щодо шахрайства дозволяє відслідковувати тренди та коригувати алгоритми протидії, модернізувати технології безпекових заходів”.
Втім, за її словами, 99% випадків шахрайства, з якими стикаються клієнти банку, вдалося б уникнути, якщо б користувачі керувалися простими рекомендаціями з безпеки платежів.
Підвищити обізнаність громадян
Директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Нацбанку Андрій Поддєрьогін зауважив:
“Завдяки цій кампанії Національний банк разом із партнерами сподіваються нагадати якомога більшій кількості громадян, особливо молоді, яка є найбільш активним користувачем, важливі правила платіжної безпеки, підвищити обізнаність українців та продовжувати формувати в них безпечну культуру поведінки у віртуальному просторі”.
Кампанія, зокрема, буде нагадувати громадянам про прості базові правила платіжної безпеки. Із основних правил – це:
- необхідно тримати в секреті смс-коди від банків та мобільних операторів, три цифри на звороті картки (CVV-код), логіни та паролі від інтернет-банкінгу;
- перш ніж ввести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до інтернет-банкінгу, необхідно перевірити URL-адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що користувач опинився на фішинговому сайті.