Перша у своєму роді електромагістраль у світі може призвести до розширення ще 3000 км електричних доріг у Швеції до 2045 року, повідомляє Euronews.
Оскільки минулого місяця ЄС прийняв знаковий закон, згідно з яким з 2035 року всі нові продані автомобілі повинні мати нульовий рівень викидів CO2, європейські країни поспішають підготувати інфраструктуру, необхідну для мобільності без використання викопного палива.
І Швеція зараз перетворює автомагістраль на постійну електрифіковану дорогу – першу у своєму роді у світі.
На електричній дорозі легкові та вантажівки можуть підзаряджатися під час руху.
Експерти кажуть, що динамічна зарядка дозволяє їм подорожувати на більші відстані з меншими батареями та уникати очікування на зарядних станціях.
«Ми вважаємо, що рішення з електрифікації — це шлях вперед для декарбонізації транспортного сектора, і ми працюємо над низкою рішень», — сказав Ян Петтерссон, директор зі стратегічного розвитку Trafikverket.
Вибрана автомагістраль, європейський маршрут E20, з’єднує логістичні центри між Халлсбергом і Еребру, розташованими в центрі трьох великих міст країни, Стокгольма, Гетеборга та Мальме.
Як це працює
На ділянці довжиною 2 км в асфальт врізано електричну рейку, на яку електровантажівки опускають рухому важіль, що отримує електроенергію.
Кондуктивна зарядка працює як зарядний пристрій для смартфонів. Замість того, щоб підключати зарядний пристрій, у цих спеціальних електромобілів є планшет або пластина на дорозі, і коли транспортний засіб стоїть на ньому, майданчик заряджає автомобіль бездротовим способом.
Система індуктивного заряджання використовує спеціальне обладнання, розміщене під дорогою, яке надсилає електроенергію до котушки в електромобілі. Котушка в транспортному засобі використовує цю електроенергію для зарядки акумулятора.