Вчені виявили найближчу найлегшу нейтронну зірку

нейтронна зірка

Група китайських астрономів ідентифікувала кандидата на особливу нейтронну зірку в подвійній системі на відстані 385 світлових років від Землі, яка може бути найближчою та найлегшою нейтронною зіркою з усіх відомих, якщо це буде підтверджено.

Дослідники з Пекінського університету та Національної астрономічної обсерваторії при Академії наук Китаю повідомили про відкриття, засноване на спостереженнях багатооб’єктного волоконно-оптичного спектроскопічного телескопа Large Sky Area Китаю (LAMOST) і 1-метрового широкопольного телескопа Наньшань (NOWT) на північному заході Китаю.

Кандидат, темний компаньйон старої зірки, з масою Сонця приблизно в 0,98 рази, вважається схожим на ізольовану нейтронну зірку з рентгенівськими променями (XDINS), але в подвійній системі.

На сьогоднішній день виявлено лише сім XDINS, особливих об’єктів із ледве виявленими радіосигналами. Вони отримали прізвисько Чудова сімка та розташовані на відстані від 391 до 1630 світлових років від Землі.

Раніше вважалося, що нейтронні зірки сформувалися внаслідок колапсу наднових, але вони, як правило, перевищують масу Сонця в 1,17 рази.

Згідно з дослідженням, спектральні дані LAMOST також вказують на наявність невеликого акреційного диска навколо кандидата на нейтронну зірку або рівень активності акреційного диска.

Нові знахідки натякають на те, що компактний об’єкт, схожий на XDINS, можливо, народжується в альтернативному каналі, подібному до колапсу білого карлика після його зрощення.