Оператор lifecell повідомив про свою готовність покращувати роботу базових станцій в умовах відключень електроенергії, для чого компанія закуповує ще 150 генераторів та кілька тисяч батарей.
Вже десятий місяць поспіль по всій країні зазнає пошкоджень і руйнувань мережева інфраструктура операторів. Команда lifecell цілодобово робить усе можливе, щоб надавати послуги зв’язку українцям, адже під час військових дій зв’язок може врятувати життя та допомогти багатьом людям у критичних ситуаціях. За найменшої можливості технічні спеціалісти оператора lifecell швидкими темпами відновлюють зв’язок після пошкоджень у зонах бойових дій. Про це пише ZN.UA.
Від початку війни ремонтні бригади оператора здійснили понад 60 тис. виїздів, інколи виконуючи ремонт під обстрілами або загрозою ракетних ударів. На деокупованих територіях обладнання знищене або розкрадене, а під’їзди до технологічних майданчиків часто заміновані. Тому інженери працюють спільно з військовими, часто для запуску БС доводиться використовувати обладнання Starlink і генератор як тимчасове рішення, щоб оперативно забезпечити зв’язок для людей, які пережили окупацію.
Робота в умовах відключень
Тимчасом, відповідаючи на запитання стосовно відключень електроенергії внаслідок ворожих атак рф на енергетичну інфраструктуру України, в компанії зазначають, що це теж створює проблеми для обладнання оператора, адже базові станції не можуть працювати без живлення.
«Усі базові станції lifecell оснащені резервними джерелами живлення. Це акумуляторні батареї, які автоматично вмикаються, коли припиняється централізоване електроживлення. У середньому, вони здатні забезпечувати автономну роботу базової станції від двох до пʼяти годин після вимкнення електроенергії (за умови повної зарядки). Коли відключення світла тривалі — батареї просто не встигають зарядитися, бо для повної зарядки потребують близько 12 годин безперервного живлення», — йдеться в повідомленні.
Після того, як ресурс батареї вичерпано, базова станція може продовжити працювати від генератора. В оператора тисячі базових станцій по всій Україні, тому в разі тривалого відключення забезпечити всі локації генераторами і регулярно підвозити до них пальне — лише на словах може здатися просто, а на практиці — майже неможливо. Адже це означає, що для кожної базової станції в оператора має бути людина, котра підвозитиме пальне, своєчасно заряджатиме генератор, охоронятиме його, адже генератори крадуть. Тому значно підвищуються і витрати оператора: забезпечення роботи однієї базової станції протягом доби на генераторі коштує компанії близько 7500 грн. А під час відключень сотні БС переходять на живлення від генераторів.
Що планується
«lifecell постійно працює над збільшенням ємності батарей на своїх базових станціях, а також на час тривалих відключень забезпечує підключення до генераторів усіх своїх опорних технологічних майданчиків, які підтримують найбільший відсоток покриття, — зазначають у компанії. — Ми продовжуємо замовляти додаткові батареї й генератори, найближчим часом чекаємо ще 150 генераторів та кілька тисяч батарей, які плануємо встановити в першому кварталі наступного року».
Крім того, команда lifecell запустила тестовий технологічний майданчик на сонячних батареях на півдні України, намагається кооперуватися з бізнесом та місцевою владою, щоб оперативно довозити пальне для безперебійної роботи генераторів. «Звертаємось і до міжнародних партнерів по підтримку. Проблеми з енергопостачанням по всій країні надто масштабні, щоб ми могли їх самотужки швидко вирішити. Проте наші інженери роблять усе можливе, і навіть більше, в цих умовах, аби забезпечувати зв’язок для українців», — додають у lifecell.