Всі можуть і надалі називати X «Twitter», але з юридичної точки зору ця назва вже не існує. Однак якщо власник X Ілон Маск не бачить цінності в цій назві, то стартап під назвою Operation Bluebird, судячи з усього, бачить. Цього тижня компанія подала до Бюро патентів і торгових марок США петицію про скасування торгових марок X на слова «Twitter» і «tweet», аргументуючи це тим, що компанія Маска відмовилася від них.
«Відмова» є юридичним терміном у цьому сенсі, оскільки в клопотанні Operation Bluebird відмова вказана як підстава для скасування USPTO прав X на використання бренду Twitter. «Бренди TWITTER і TWEET були вилучені з продуктів, послуг і маркетингу X Corp., що фактично означає відмову від легендарного бренду без наміру поновлювати використання знака», — йдеться в клопотанні.
Існує ряд умов, за яких авторське право може бути визнане відмовленим, зокрема, якщо компанія не використовує авторське право протягом трьох років поспіль або не поновлює реєстрацію. Однак, мабуть, найбільш релевантним для справи Operation Bluebird буде те, що юридичні експерти називають «навмисним відмовою», коли власник авторських прав чітко заявляє про намір припинити використання торгової марки. Зрештою, у липні 2023 року Маск публічно заявив, що його компанія «попрощається з брендом Twitter і, поступово, з усіма птахами».
Само по собі це, ймовірно, недостатньо, щоб повністю вважати це відмовою, але це точно не зашкодить справі новачка. На жаль, закони про авторське право можуть бути досить нечіткими, коли йдеться про те, як ці правила застосовуються. У статті, опублікованій у William & Mary Law Review у 2021 році, відмова від авторських прав була описана як «в основному ігнорована» правознавцями, а прецедентне право — як «фрагментоване та непослідовне». Зазвичай це не обіцяє нічого хорошого для маленьких гравців, але час покаже.
Якщо Operation Bluebird все-таки вдасться заволодіти брендом Twitter, вона точно знає, що з ним робити. Засновники повідомили Ars Technica, що планують запустити альтернативу Twitter, яка матиме оригінальну назву. На даний момент альтернатив X не бракує, але сам бренд може дати їхньому проєкту Twitter.new перевагу. За повідомленнями, вони вже мають робочий прототип платформи та сторінку реєстрації, де люди можуть зареєструвати свій логін. Вони повідомили Ars, що планують запустити платформу наприкінці наступного року. Ця петиція до USPTO, ймовірно, визначить, яку назву вони матимуть, коли це станеться.










