У прагненні стати найкращим додатком для «гнучкої роботи», Uber сьогодні запустив новий пілотний проект, який дозволяє водіям і кур’єрам у США заробляти додаткові гроші, виконуючи «мікрозавдання» для навчання моделей штучного інтелекту.
Ці завдання включають аудіозапис голосу, зйомку та завантаження зображень, а також подання документів певними мовами. Задачі будуть різними, але серед прикладів можна назвати «завантажити зображення автомобілів» або «записати себе, коли ви розмовляєте своєю мовою або місцевим діалектом». Інший приклад — завантажити меню, написане іспанською мовою, за що можна заробити цілий долар.
Цей крок може позиціонувати глобальну армію фрілансерів-водіїв та кур’єрів Uber як конкурентів таких відомих гравців, як Scale AI та Mechanical Turks від Amazon — підприємств та платформ, які співпрацюють з компаніями, що займаються генеративним штучним інтелектом, щоб допомогти тренувати їхні моделі, залучаючи людей для анотації та маркування даних, які їх живлять. Більшість цієї роботи виконується за допомогою дешевої робочої сили за межами США і вважається критично важливою для розробки потужних моделей штучного інтелекту.
Це також одне з багатьох оголошень, які Uber робить сьогодні щодо ідеї створення «найкращої платформи для гнучкої роботи», як заявив сьогодні генеральний директор Дара Хосровшахі на заході у Вашингтоні, округ Колумбія. Більшість оголошень стосуються взаємодії водіїв і кур’єрів з додатком, метою яких є зробити роботу в Uber простішою, розумнішою та справедливішою. Окрім цифрових мікрозавдань, Uber також переробляє свої картки пропозицій поїздок, впроваджує нову теплову карту, щоб направляти водіїв у райони з високим попитом, та розширює свої функції, щоб надати жінкам-водіям більше контролю над своїми поїздками.
Uber раніше використовував незалежних підрядників для навчання моделей штучного інтелекту, застосовуючи так звані «людські процеси», що поєднують «людський досвід з автоматизацією машин», за даними групи AI Solutions Group компанії. Нещодавно компанія придбала бельгійський стартап Segments.ai, щоб розширити свій новий бізнес з маркування даних. Водіям Uber в Індії нещодавно вперше надали можливість заробляти невеликі суми грошей, відповідаючи на запити в додатку Uber. Зараз компанія впроваджує пілотний проект з цифровими завданнями в США.
Поки що невідомо, чи полюблять водії Uber ці мікрозавдання, враховуючи, що багато з них вже скаржаться на низьку оплату праці через високі комісійні, які компанія стягує з поїздок і доставок. Звичайно, Uber класифікує водіїв як незалежних підрядників, стверджуючи, що вони працюють на себе і тому не мають права на традиційні пільги, такі як оплата понаднормової роботи, захист мінімальної заробітної плати та медичне страхування. Деякі водії Uber стверджують, що алгоритм компанії надто сильно контролює їхнє життя, щоб вважати це чимось іншим, ніж працевлаштуванням.
Окрім цифрових мікрозавдань, Uber також змінює картки пропозицій для водіїв і кур’єрів, щоб дати їм більше часу та інформації перед прийняттям замовлення. Картки пропозицій — це те, що бачить водій перед тим, як прийняти (або відхилити) замовлення на поїздку. Тепер Uber дає їм більше часу на прийняття рішення, коли картка вперше з’являється в їхньому додатку. Uber також впроваджує новий досвід поїздки для кур’єрів, який «спрощує» доставку декількох замовлень завдяки більш чітким деталям щодо місця забирання та доставки, а також сповіщенням про товари, які часто пропускають.
Нова теплова карта була розроблена, щоб надати водіям більше інформації про райони з високим попитом. Червоні зони вказують на найкоротший час очікування, за ними йдуть помаранчеві, а потім жовті. Фіолетові зони — це зони, де діє підвищений тариф, і вони показують, скільки в середньому водії чекали на поїздку, виходячи з останніх даних. А водії, які доїжджають з дому до зони високого попиту, наприклад до центру міста, тепер можуть вибирати між маршрутом, який доставляє їх туди якнайшвидше, і маршрутом, який максимізує вартість проїзду по дорозі.
Uber також вносить деякі зміни, які, за його словами, зроблять додаток безпечнішим як для пасажирів, так і для водіїв. Після першого запуску функції «Переваги пасажирок» у США в липні минулого року, компанія тепер робить її доступною в інших містах, включаючи Балтімор, Міннеаполіс, Філадельфію, Сіетл, Портленд і Вашингтон, округ Колумбія. Ця функція дозволяє водіям-жінкам встановлювати свої переваги, щоб вони приймали тільки пасажирок-жінок, і навпаки.
На ринках, де ця функція доступна, Uber повідомляє, що жінки використовували її в понад 100 мільйонах поїздок. Чверть жінок-водіїв вмикають її щотижня, а більше половини залишають її ввімкненою протягом понад 90% своїх поїздок.
Uber тепер дозволяє водіям встановлювати мінімальні рейтинги для пасажирів на основі їхнього рівня комфорту, вмикаючи або вимикаючи цю функцію залежно від ситуації — наприклад, використовуючи її пізно вночі та послаблюючи її протягом дня. У поєднанні з перевіркою пасажирів Uber заявляє, що ці інструменти допомагають «забезпечити водіям більший спокій під час кожної поїздки».
І нарешті, Uber впроваджує кілька нових оновлень, пов’язаних із справедливістю. Водії давно скаржаться на безпорадність перед безрозбірливими деактиваціями в додатку та трудомістким процесом скасування цих рішень. Uber тепер заявляє, що чує ці скарги і буде прагнути полегшити їх, але не повністю усунути необхідність деактивації:
Ми знаємо, що втрата доступу до Uber може створити реальні проблеми, тому ми працюємо над тим, щоб водіям і кур’єрам було легше продовжувати заробляти, навіть якщо виникають проблеми. Де це можливо, ми обмежимо доступ лише до певних видів можливостей заробітку, а не до всієї платформи. Наприклад, якщо повідомляється про проблему з доставкою алкоголю, водії все одно можуть здійснювати доставку їжі або поїздки в режимі спільного використання автомобіля. Як і завжди, серйозні порушення, включаючи проблеми з безпекою, можуть призвести до повної втрати доступу до Uber.
Якщо Uber отримує скаргу від пасажира на водія, компанія заявляє, що також дозволить водієві викласти свою версію подій, перш ніж приймати рішення. А якщо пасажир подасть неправдиву скаргу на водія, він ризикує бути деактивованим.
Uber також впроваджує нову гарантію затримки поїздки, за якою водії можуть заробити більше, якщо поїздка затримується через клієнта або через обставини, що пом’якшують провину, такі як затори або об’їзди. Компанія також посилює нагадування про чайові для пасажирів, розширюючи їх на iPhone Live Activities, щоб пасажири отримували більше підказок про чайові водіям або кур’єрам.