Waymo заявила в середу, що в 2026 році запропонує комерційні послуги роботаксі в Лондоні, що стане другою міжнародною експансією компанії, що належить Alphabet, після Токіо.
Ця заява з’явилася після кількох тижнів спекуляцій, викликаних кількома оголошеннями про вакансії в Лондоні. Waymo вже має зв’язки з Великобританією: у 2019 році компанія придбала Latent Logic, британський стартап, що відокремився від факультету комп’ютерних наук Оксфордського університету, який використовує форму машинного навчання, звану імітаційним навчанням, щоб зробити симуляцію самокерованих автомобілів більш реалістичною. Waymo запустила інженерний центр в Оксфорді в рамках цієї угоди.
У своєму блозі Waymo повідомила, що її повністю електричні автомобілі Jaguar I-Pace, оснащені технологією автономного керування, почнуть курсувати по дорогах Лондона вже найближчими тижнями. Waymo почне з водіїв-людей за кермом, перш ніж перейти до тестування безпілотних автомобілів і, зрештою, запросити громадськість скористатися своїми роботаксі — стратегія, яку компанія вже використовувала на інших комерційних ринках, таких як Фенікс і Сан-Франциско.
Waymo не надала додаткових деталей щодо того, коли вона відмовиться від водіїв-людей, які забезпечують безпеку, або щодо розміру тестового автопарку. Речник Waymo Етан Тейчер підтвердив, що компанія має намір надавати послуги безпілотних автомобілів для пасажирів наступного року.
Запуск служби роботаксі в 2026 році залежатиме від завершення урядом Великої Британії процесу затвердження таких операцій.
Waymo все частіше залучає партнерів для розподілу навантаження з експлуатації служби роботаксі і планує використовувати Moove, яка вже управляє її автономними транспортними засобами (АТЗ) у Феніксі, для управління парком у Лондоні.
В Остіні та Атланті її партнер Uber розділяє обов’язки з володіння та експлуатації автопарку безпілотних автомобілів, займаючись зарядкою, технічним обслуговуванням та чищенням AV, а також керує доступом до роботаксі через свій додаток. Тим часом Waymo контролює технологію та автономну експлуатацію, включаючи допомогу на дорозі та певні аспекти підтримки пасажирів.
За останні два роки Waymo активізувала тестування та комерційну діяльність, вийшовши за межі свого початкового ринку в Фініксі та розширившись на кілька інших міст США, включаючи Остін, Атланту, Лос-Анджелес і Сан-Франциско. Компанія також планує запропонувати комерційні послуги роботаксі в Маямі, Нешвілі та Вашингтоні.