Оператори тепер можуть блокувати номери телефонних спамерів

0
530 views
Оператори тепер можуть блокувати номери телефонних спамерів

Міністерство цифрової трансформації України повідомило про набуття чинності нових Правил, які дають операторам право блокувати спам-номери. Ці зміни спрямовані на захист абонентів від небажаних рекламних дзвінків, які останнім часом стали просто масовими. Чи не кожного дня доводиться приймати подібні дзвінки від “юридичних компаній”, лохотронів, “англійських курсів” тощо.

Нові Правила, що набрали чинності з 2 жовтня, дозволяють операторам електронних комунікацій ефективніше боротися з рекламними дзвінками, на які користувачі не давали згоди.

Як повідомити про спам-номер

Абоненти можуть поскаржитися на небажані дзвінки кількома способами:

Спосіб Контактна інформація / Де звернутися
Свій оператор Vodafone: Застосунок, 111 або 0 800 400 111 (в Україні). Kyivstar: Застосунок, 466 або 0 800 300 466 (в Україні). Lifecell: Застосунок, 5433 або 0 800 20 5433 (в Україні).
Гаряча лінія уряду 1545
НКЕК Через форму на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку.

 

Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує його

Критерії блокування спам-номерів

Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує його, якщо він відповідає щонайменше двом із наведених критеріїв:

  • Виклики здійснюються без комунікації.
  • Середня тривалість дзвінків за 7 днів — менш ніж 60 секунд.
  • Понад 50% дзвінків здійснюються на різні номери.
  • На номер неможливо передзвонити.
  • Під час виклику відтворюється записане повідомлення.
  • Наявність скарг від абонентів.
  • Кількість вхідних дзвінків, що не завершуються розмовою, на номер — менш як 5% від загальної кількості вхідних та вихідних викликів цього номера.
  • Номер використовується лише для дзвінків (не для SMS чи інтернету).