Adobe розробила новий інструмент, який полегшує творчим працівникам надійне підтвердження авторства їхньої роботи, навіть якщо хтось зробить скріншот і перепостить його в Інтернеті. Веб-додаток Content Authenticity, який сьогодні вийшов у публічну бета-версію, дозволяє вбудовувати невидимі метадані, стійкі до підробки, в зображення та фотографії, щоб допомогти визначити, хто є їхнім власником.
Новий веб-додаток, вперше анонсований у жовтні, базується на системі атрибуції контенту Content Credentials від Adobe. Художники та креатори можуть додавати інформацію безпосередньо до своїх робіт, зокрема посилання на свої акаунти в соціальних мережах, веб-сайти та інші атрибути, за якими їх можна ідентифікувати в Інтернеті. Додаток також може відстежувати історію редагування зображень і допомагає творчим людям запобігти навчанню на них штучного інтелекту.
Для додаткової безпеки додаток Adobe Content Authenticity та портфоліо-платформа Behance, які також можуть бути вбудовані в Content Credentials, дозволяють творчим працівникам підтверджувати свою особу через верифікацію в LinkedIn. Це має ускладнити зв’язок Content Credentials з фейковими онлайн-профілями, але, враховуючи, що LinkedIn не зовсім відомий своєю творчою спільнотою (поки що), це також може бути закидом у бік X. Раніше відомий як Twitter, X був одним із засновників ініціативи Adobe Content Authenticity Initiative у 2019 році, а потім вийшов з партнерства і перетворив свою систему верифікації на платну підписку, що перебуває у власності Ілона Маска.

За словами Adobe, веб-додаток Content Authenticity “наразі є безкоштовним, поки він перебуває в стадії бета-версії”, хоча компанія не повідомила, чи зміниться це, коли він стане загальнодоступним. Усе, що вам потрібно, – це обліковий запис Adobe (який не вимагає наявності активної підписки на Creative Cloud).
Зображення, до яких ви хочете застосувати Content Credentials, не повинні бути відредаговані або створені за допомогою інших програм Adobe. Хоча такі програми Adobe, як Photoshop, вже можуть вбудовувати Content Credentials у зображення, веб-додаток Content Authenticity не лише дає користувачам більше контролю над тим, яку інформацію вкладати, але й дозволяє позначати до 50 зображень, а не кожне окремо. Наразі підтримуються лише файли у форматах JPEG і PNG, але Adobe заявляє, що підтримка більших файлів і додаткових медіа, включно з відео та аудіо, “з’явиться найближчим часом”.

Автори також можуть використовувати додаток для додавання тегів до своїх робіт, які сигналізують розробникам ШІ про те, що вони не мають дозволу використовувати їх для навчання ШІ. Це набагато ефективніше, ніж звертатися до кожного постачальника ШІ напряму – що зазвичай вимагає застосування захисту до кожного зображення окремо – але немає жодних гарантій, що ці теги будуть визнані або дотримані кожною компанією, що займається розробкою ШІ.
Adobe заявляє, що працює з політиками та галузевими партнерами, щоб “створити ефективні, зручні для творців механізми відмови від використання тегів на основі Content Credentials”. Наразі це один із багатьох засобів захисту, які користувачі можуть застосувати до своїх робіт, щоб запобігти навчанню на них моделей штучного інтелекту, поряд із такими системами, як Glaze і Nightshade. Енді Парсонс (Andy Parsons), старший директор Content Authenticity в Adobe, розповів The Verge, що сторонні засоби захисту від ШІ навряд чи заважатимуть Content Credentials, що дозволить творчим людям гармонійно застосовувати їх у своїй роботі.
Однак додаток Content Authenticity призначений не лише для творчих працівників, оскільки він дозволяє будь-кому перевірити, чи застосовано Content Credentials до зображень, які вони знаходять в Інтернеті, так само, як і розширення Content Authenticity для Google Chrome, яке було запущене минулого року. Інструмент перевірки веб-додатку відновить і відобразить Content Credentials, навіть якщо платформи хостингу зображень стерли їх, разом з історією редагування, якщо вона доступна, яка може показати, чи використовувалися інструменти генеративного ШІ для створення або маніпуляцій із зображенням.
Додатковою перевагою є те, що розширення та інструмент перевірки Chrome не залежать від сторонньої підтримки, що полегшує перевірку автентичності контенту на платформах, де зображення зазвичай поширюються без зазначення авторства. Зважаючи на те, що додатки для редагування зі штучним інтелектом, які стають дедалі доступнішими, також ускладнюють виявлення маніпуляцій, інструменти Adobe для перевірки автентичності контенту можуть допомогти запобігти введенню в оману деяких людей переконливими підробками в Інтернеті.