Сьогодні з’явилися чутки, що компанія Waymo, яка займається розробкою роботаксі, може використовувати дані з внутрішніх камер транспортних засобів для навчання штучного інтелекту і продажу таргетованої реклами водіям. Однак компанія намагається розвіяти занепокоєння, наполягаючи на тому, що не буде таргетувати рекламу на пасажирів.
Ситуація виникла після того, як дослідниця та інженер Джейн Манчун Вонг (Jane Manchun Wong) виявила неопубліковану версію політики конфіденційності Waymo, яка припускала, що компанія роботаксі може почати використовувати дані зі своїх транспортних засобів для навчання генеративного ШІ. У проєкті політики є формулювання, що дозволяє клієнтам відмовитися від використання Waymo “вашої особистої інформації (включаючи дані внутрішніх камер, пов’язані з вашою особистістю) для навчання ШІ”. Відкриття Вонга також припускає, що Waymo може використовувати ці записи з камер для продажу персоналізованої реклами водіям.
Пізніше в той же день The Verge отримав коментарі щодо цієї неопублікованої політики конфіденційності від прес-секретаря Waymo Джулії Іліної. “Системи [машинного навчання] Waymo не призначені для використання цих даних для ідентифікації окремих людей, і ми не плануємо використовувати ці дані для таргетованої реклами”, – сказала вона. Іліна сказала, що версія, яку знайшов Вонг, містить “текст-заповнювач, який не точно відображає призначення функції”, і зазначила, що функція все ще перебуває в розробці. Вона “не внесе жодних змін до Політики конфіденційності Waymo, а скоріше запропонує водіям можливість відмовитися від збору даних для цілей навчання з протидії відмиванню грошей”.
Будемо сподіватися, що Waymo дотримується цих заяв. Конфіденційність і безпека викликають велике занепокоєння, оскільки компанії, що розробляють ШІ, намагаються надати своїм моделям якомога більше інформації. Waymo належить Alphabet, а Google розробляє власного ШІ-помічника Gemini, а також інші ШІ-проекти разом зі своїм підрозділом DeepMind.