Віце-прем’єр Михайло Федоров у колонці для РБК-Україна розповів, які новації з’являться в застосунку та на порталі Дія у 2025 році та як ними користуватися.
Інтеграція ШІ
Тотальна інтеграція штучного інтелекту в усі проєкти – одне із завдань команди на цей рік. І Дія не виняток. На думку Федорова, зараз потрібно думати, як стати найшвидшою і найзручнішою країною у світі, порівнювати себе з розвинутими державами та бізнесами. І штучний інтелект допоможе досягти цих цілей.
AI-чатбот Наталка
Один із кейсів – AI-чатбот Наталка. Він оптимізував комунікацію з потенційними партнерами, що хочуть інтегрувати сервіси Дії. Завдяки штучному інтелекту чатбот Наталка бере на себе всі базові запити щодо інтеграції Дії, допомагає обрати відповідний сценарій інтеграції. А коли партнер уже визначається зі сценарієм інтеграції – комунікацію підхоплює реальна людина.
Це один із реальних кейсів використання ШІ в Мінцифрі. ШІ-чатбот Наталка працює три місяці, за цей час обробив більш ніж 1400 запитів на чат.
АІ-помічник у Дії
Також команда досліджує можливості використання АІ-помічника в Дії. Наприклад, щоб українці могли звернутися до нього, якщо виникають певні проблеми під час взаємодії з державою.
Як це може працювати? Потрібно просто потрусити телефон і дати свій фідбек. По суті, це інструмент прямої демократії в Дії з використанням штучного інтелекту, завдяки якому, наприклад, президент чи міністр, матиме прямий зв’язок з громадянами.
Сервіси для водіїв
“Маємо амбітні плани в роботі з Міністерством внутрішніх справ. Це буде справжня революція в послугах для водіїв і цифрова реформа ГСЦ. У Дії вже доступні найактуальніші сервіси – від шерингу авто до сплати штрафів”, – пише урядовець.
Також, за його словами команда планує цифровізувати 90% послуг для водіїв протягом цього року. Зокрема:
- розширити можливості перереєстрації авто;
- додати можливість змінити техпаспорт;
- внести зміни щодо зберігання номерних знаків;
- зареєструвати авто після розмитнення тощо.
еКонсул
Зараз близько 7,9 млн українців перебувають за кордоном, і мета Мінцифри – спростити їхню взаємодію з державою. Тож разом з МЗС команда працює над цифровізацією консульських послуг, щоб українці могли користуватися найпотрібнішими державними сервісами в Дії.
Наприклад, у Дії ви зможете замовити закордонний паспорт чи ID-картку, посвідчення водія, картку платника податків. Потім одразу ж одержати документи за місцем перебування, а не їхати по них в Україну.
Або ж матимете змогу в кілька кліків скористатися комплексною послугою з реєстрації народження дитини за кордоном.
еНотаріат
Разом з Мін’юстом та Нотаріальною палатою Мінцифра працює над цифровізацією нотаріату. У роботі – електронна система, яка інтегрує всі нотаріальні процеси в єдину цифрову платформу. еНотаріат пришвидшить і спростить нотаріальні процедури, що дасть змогу українцям і нотаріусам взаємодіяти більш ефективно та зручно.
Понад 200 нотаріусів протестували оновлений Реєстр довіреностей та Електронний реєстр нотаріальних дій.
“Пілотний проєкт, над яким працюємо, – нотаріальні послуги по відеозв’язку з нотаріусом у Дії. А після цього плануємо розширити перелік послуг, зокрема, додати шлюбний договір, договори дарування, купівлі-продажу тощо”, – зазначає міністр.
Дія.Картка
Минулого року у Дії з’явилася Дія.Картка. Щоб ви не відкривали окремих карток для виплат від держави, а користувалися однією. Це зручно як для банків, так і для партнерів.
На Дія.Картку вже отримують виплати за двома послугами — єКнига та Ветеранський спорт.
У планах – перевести виплати єПідтримки на Дія.Картку, зокрема, з тими, що були у 2021–2023 роках. А також із часом на Дія.Картці буде більше державних виплат.
Зміна прізвища
Ще один сервіс, який команда хоче реалізувати, – комплексна послуга переоформлення документів при зміні прізвища.
Зазвичай після одруження, розлучення чи зміни прізвища за інших обставин необхідно переоформити купу документів, у яких зазначені ваші персональні дані. Зокрема, ID-картку, закордонний паспорт, посвідчення водія тощо. Для цього необхідно звернутися в різні держустанови – від ЦНАП до сервісного центру МВС, а весь процес триває близько 1–2 місяців.
“Ми працюємо над тим, щоб ви могли переоформити документи в кілька кліків у Дії й не витрачали часу на подання заяви в різних держустановах”, – підкреслює Федоров.
Цифровізація послуг, пов’язаних зі смертю
Сервіси, пов’язані зі смертю рідних, – важливе оновлення в Дії, над яким команда працюватиме найближчими роками. Це складний у реалізації комплексний сервіс, але необхідний українцям. Адже втрачаючи рідних, точно не хочеться проводити час у чергах, займатися оформленням документів чи іншими бюрократичними процесами.
Тож розробники працюють над комплексом послуг, пов’язаних зі смертю, який прибере походи по держорганах у найскладніші моменти життя. На першому етапі планується реалізувати такі сервіси:
- отримання лікарського свідоцтва про смерть;
- державна реєстрація смерті;
- передання даних у реєстри та оформлення допомоги на поховання.
Висновок міністра
За 5 років кожен зміг переконатися, що Дія – це не просто послуги в кілька кліків. Це про зручну взаємодію з державою, зручність та економію часу. А ще це мінус взаємодія із чиновниками й викорінення корупції: від шоколадки за довідку до більш масштабних хабарів.
За чотири роки антикорупційний та економічний ефект цифровізації становить 66 млрд грн. І це результат роботи 25% онлайн-послуг у Дії, реальний ефект значно більший.
Тож ми продовжуємо запускати зручні й швидкі послуги та цифровізувати кожну сферу життя держави.