Президент Дональд Трамп підписав указ, який свідчить про його намір скасувати політику адміністрації Байдена щодо електромобілів, яку він помилково назвав “мандатом”. Трамп також підписав указ про намір послабити стандарти викидів вихлопних газів, що стане серйозним ударом по навколишньому середовищу.
Ці розпорядження були серед шквалу виконавчих дій, прийнятих Трампом одразу після його інавгурації в понеділок, коли він взявся до роботи, щоб звести нанівець деякі досягнення адміністрації Байдена. Він також оголосив “національну енергетичну надзвичайну ситуацію”, щоб послабити екологічні стандарти і дозволити корпораціям вільніше забруднювати навколишнє середовище.
Під час минулорічних президентських перегонів Трамп регулярно виступав проти уявного “мандату на розвиток електромобілів”, обіцяючи змінити політику, спрямовану на те, щоб зробити електромобілі дешевшими для споживачів. Такого мандату не існує, але він націлений на правила, які стимулювали продажі електромобілів, одночасно скорочуючи викиди парникових газів.
Серед заходів, що перебувають під прицілом Трампа, – федеральні податкові пільги на купівлю нових або вживаних електромобілів. Байден також виділив понад 7 мільярдів доларів із Закону про боротьбу з інфляцією на розширення інфраструктури зарядних станцій для електромобілів, а також мільярдні виробничі кредити для компаній, які будують заводи з виробництва електромобілів та акумуляторних установок.
Послаблюючи обмеження на викиди вихлопних газів, Трамп, по суті, дає зелене світло автовиробникам на виробництво більш забруднюючих транспортних засобів. І це буде не вперше. Під час свого першого терміну Трамп доручив Агентству з охорони навколишнього середовища послабити стандарти викидів, запроваджені адміністрацією Обами.
Але автомобільна промисловість вже витратила мільярди доларів на розробку електромобілів, і, ймовірно, продовжить це робити. За останні кілька років продажі електромобілів сповільнилися, але вони залишаються популярними серед покупців. За даними Kelley Blue Book та Cox Automotive, у 2024 році американські споживачі придбали 1,3 мільйона електромобілів, що на 7,3 відсотка більше, ніж у попередньому році. Ці цифри не включають гібриди. Частка ринку електромобілів склала 8,1% продажів легкових і легких вантажівок США, збільшившись на 0,3%.
У той час як Трамп починає процес згортання політики Байдена щодо електромобілів, він також жестами демонструє нарощування зусиль з видобутку корисних копалин, особливо “непаливних корисних копалин, включаючи рідкоземельні мінерали”. Ці матеріали використовуються в сучасному озброєнні, електроніці, енергетиці та транспортних технологіях, включаючи електромобілі – і, ймовірно, саме тому Трамп виявив інтерес до Гренландії з її великою кількістю рідкоземельних мінералів.
Спалювання викопного палива, такого як бензин і дизельне паливо, призводить до викидів вуглекислого газу, парникового газу, в навколишнє середовище. Доведено, що ці викиди спричиняють зміну клімату, яка посилює екстремальні погодні явища, такі як лісові пожежі, урагани та повені. За даними Агентства з охорони навколишнього середовища, на транспорт, включаючи використання особистих автомобілів, припадає близько 28 відсотків усіх викидів парникових газів у США.