Boom Supersonic наближає надзвукові подорожі до реальності

0
858 views
Boom Supersonic наближає надзвукові подорожі до реальності
Boom Supersonic наближає надзвукові подорожі до реальності

Демонстраційний літак Boom Supersonic завершив свій восьмий політ на початку цього місяця, встановивши новий рекорд висоти та максимальної швидкості, готуючись до переходу на надзвукову швидкість до кінця року.

Цей політ є частиною серії демонстраційних польотів, що демонструють наміри компанії Boom повернути комерційні надзвукові подорожі в американське небо. Зростання вартості надзвукових перельотів повільно вбивало галузь ще до останнього польоту Конкорда в 2003 році. Але приватні компанії та федеральні агенції розробляють способи повернути популярність колись глухому способу пересування, і нещодавній політ Boom наблизив компанію до цієї мети.

Восьмий політ XB-1 відбувся 16 листопада і досяг максимальної висоти 25 040 футів (7 632 метри), що є найвищою висотою на сьогоднішній день. Політ тривав 54 хвилини і літак розвинув максимальну швидкість польоту 0,82 Маха, що є рекордною швидкістю на сьогоднішній день.

Перший політ демонстраційного літака відбувся в березні 2024 року, і Boom планує здійснити ще приблизно два дозвукових польоти, перш ніж досягти швидкості 1 Маха.

Мах 1 – це швидкість звуку – близько 767 миль на годину (1234 км/год). Коли об’єкти перевищують швидкість звуку, вони викликають звуковий бум – різкий, громовий тріск об’єкта, що долає звуковий бар’єр. Федеральне управління цивільної авіації (FAA) заборонило цивільні надзвукові польоти над сушею в 1973 році, частково через постійні звукові гудки над головою і брязкіт вікон, що лякали людей.

Робота Boom Supersonic над XB-1 йде паралельно з розробкою НАСА надзвукового літака X-59. При довжині 99,7 футів (30,39 метрів) і розмаху крил лише 29,5 футів (9 м), шпилькоподібний X-59 має, мабуть, більш привабливий дизайн, ніж XB-1. Це тому, що сенс існування X-59 полягає в тому, щоб пом’якшити звуковий бум, який викликав стільки галасу, коли надзвукові польоти були більш поширеними.

Один з інженерів NASA розповів, що для спостерігача на землі звуковий бум X-59 буде схожий на звук закриття дверей автомобіля. Іншими словами, звуковий бум перетвориться на звуковий удар.

Кінцева мета Boom – здійснювати комерційні пасажирські перевезення на своєму літаку Overture, для якого XB-1 є демонстратором технології. Хоча Boom XB-1 зможе подолати звуковий бар’єр, компанія планує літати на своєму пасажирському літаку на знижених швидкостях над землею, зокрема, на швидкості 0,94 Маха, що приблизно на 20% швидше, ніж дозвуковий політ.

Тим часом, ентузіасти надзвукових польотів сподіваються, що X-59 доведе, що “звуковий удар” може пом’якшити вплив звукових бумів над землею. Після того, як літак пройде випробування в польоті, він пролетить над кількома американськими містами, а його мешканців опитають на предмет інвазивності присутності літака.

Якщо літак не заважатиме життю на землі, FAA може змінити свої правила, що стосуються цивільних літаків, які рухаються над землею зі швидкістю понад 1 Мах. Це станеться не раніше 2027 року, тож поки що ви можете зосередити свою увагу на демонстраторі Boom.