Tesla потрапляють у смертельні ДТП більше, ніж інші марки

0
544 views
Tesla потрапляють у смертельні ДТП більше, ніж інші марки
Tesla потрапляють у смертельні ДТП більше, ніж інші марки

Ілон Маск намагається представити автомобілі Tesla як “найбезпечніші машини на дорозі”. Однак новий аналіз федеральних даних має на меті показати, що компанія Маска насправді має найвищий показник участі в аваріях зі смертельними наслідками серед усіх автомобільних брендів.

В аналізі, підготовленому автомобільною пошуковою системою iSeeCars, наводяться статистичні дані про смертельні випадки з Системи звітності про аналіз смертельних випадків (FARS) Національної адміністрації безпеки дорожнього руху, які стверджують, що Tesla має “найвищий показник смертельних аварій серед брендів, за нею йдуть Kia, Buick, Dodge і Hyundai”.

У звіті також зазначається: “Як і у випадку з рейтингами моделей, цілком можливо, що ці високі показники смертельних аварій відображають поведінку водія так само або навіть більше, ніж конструкцію автомобіля”. Іншими словами, Tesla може не мати якихось особливих характеристик, які роблять їх більш небезпечними. Можливо, водії Tesla просто більш схильні до аварій або потрапляння в аварії.

“Найбільший внесок у безпеку пасажирів – це уникнення аварії, а найбільшим фактором уникнення аварії є поведінка водія”, – говорить Карл Брауер, виконавчий аналітик iSeeCars. “Зосереджений, уважний водій, який їде з дозволеною або розумною швидкістю, не перебуваючи під впливом наркотиків або алкоголю, швидше за все, доїде до місця призначення в цілості й схоронності, незалежно від транспортного засобу, яким він керує”.

Дослідження проблем безпеки автомобілів Tesla триває і не дає особливо цілісної картини. Дійсно, в аналогічному звіті, опублікованому в серпні постачальником інформації про історію транспортних засобів EpicVIN, стверджувалося, що з усіх автомобільних брендів водії Tesla мають найменшу ймовірність отримати смертельні травми. Якщо вірити і цьому звіту, і звіту iSeeCars, це означає, що водії Tesla найчастіше потрапляють в аварії зі смертельними наслідками, але найрідше гинуть у цих аваріях. Як і iSeeCars, EpicVIN посилається на дані FAR NHTSA, щоб зробити ці твердження.

У дослідженні, опублікованому гігантом автокредитування та іпотеки Lending Tree у грудні 2023 року, стверджується, що водії Tesla мають найвищий рівень аварійності серед усіх брендів. У дослідженні наводяться дані з 14 листопада 2022 року по 14 листопада 2023 року і стверджується, що “водії Tesla мали 23,54 аварії на 1000 водіїв”, при цьому зазначається, що лише дві інші марки – Ram і Subaru – мали “понад 20,00 аварій на 1000 водіїв”.

Покладання Tesla на автоматизоване програмне забезпечення розглядається як потенційна проблема безпеки. У звіті за 2022 рік, опублікованому NHTSA, стверджується, що за попередній дванадцятимісячний період на частку Tesla припадало близько 70 відсотків автомобільних аварій, в яких були задіяні системи допомоги водієві. Функція допомоги водієві Tesla – автопілот – часто піддавалася критиці, а регулятори припускали, що вона може відігравати певну роль в аваріях. Так, у квітні минулого року NHTSA опублікувала черговий звіт, в якому стверджувалося, що функція автопілота Tesla має “критичну прогалину в безпеці”, що може бути пов’язано з сотнями аварій. Аналіз, проведений Washington Post минулого літа, також показав, що функція автопілота Tesla була причетна до 17 смертельних випадків і 736 аварій, починаючи з 2019 року. Газета знову посилається на статистику NHTSA.

Tesla – одна з кількох компаній Маска, які наразі перебувають під слідством федеральних органів. Наразі автомобільну компанію розслідують і Національна адміністрація безпеки дорожнього руху, і Міністерство юстиції. Однак нове перебування Маска на посаді федерального бюрократа в “агентстві з підвищення ефективності уряду” може ускладнити багато з цих розслідувань.