Meta вже давно конфліктує з чиновниками Європейського Союзу через свій підхід до таргетованої реклами у Facebook та Instagram. Компанія сподівається заспокоїти регуляторів, внісши деякі зміни до своєї рекламної моделі в блоці, які включають зниження ціни на підписку без реклами. Починаючи з 13 листопада, план коштуватиме на 40% дешевше – 6 євро ($6,36) на місяць для тих, хто реєструється через Інтернет, і 8 євро ($8,48) для тих, хто підписується на пристрої iOS або Android. Плата за кожен додатковий акаунт у Facebook та Instagram становить 4 євро на місяць в Інтернеті та 5 євро через мобільні пристрої.
Компанія автоматично переведе поточних передплатників на нижчі тарифи. У повідомленні йдеться, що вона ще раз запитає користувачів у блоці, чи хочуть вони підписатися.
Коли вони побачать цей запит (який можна ігнорувати лише протягом певного періоду часу), користувачам Facebook та Instagram з ЄС буде запропоновано третій варіант на вибір. Ті, хто не хоче платити за підписку, можуть замість цього вибрати перегляд лише тієї реклами, яка базується на тому, що вони бачать протягом певного сеансу в додатках. Мета також враховуватиме кілька ключових маркерів даних, таких як “вік, місцезнаходження, стать і те, як людина взаємодіє з рекламою”.
Ці менш персоналізовані оголошення, природно, не будуть настільки пристосовані до інтересів конкретного користувача, зазначають у компанії. Таким чином, люди, можливо, з меншою ймовірністю натискатимуть на такі оголошення. Щоб компенсувати це (і переконатися, що ця опція не вдарить по кишені Meta занадто сильно), люди, які обирають менш персоналізовану рекламу, іноді стикаються з рекламою, яку не можна пропустити. За даними The Wall Street Journal, вони відображатимуться на весь екран.
“Такі рекламні перерви поширені в інших сервісах і вже пропонуються багатьма нашими конкурентами, – стверджує Мета. “Ця зміна допоможе нам продовжувати надавати цінність для рекламодавців, що гарантує, що ми зможемо пропонувати людям менш персоналізовану рекламу безкоштовно”.
Таргетована реклама є найбільшим джерелом доходу Meta, але, як повідомляється, чиновники ЄС чинять тиск на компанію, щоб вона пропонувала безкоштовну, менш персоналізовану опцію у своїх додатках. Meta стверджує, що це негативно вплине на її прибуток. Хоча компанія, здавалося б, поступилася вимогам чиновників, аспект реклами, яку не можна пропустити, може бути витлумачений як зловмисне дотримання вимог, оскільки це погіршує користувацький досвід.
Meta стверджує, що ці зміни в рекламній моделі “відповідають вимогам регулятора ЄС і виходять за рамки того, що вимагається” законами блоку. Компанія запровадила підписку без реклами рік тому, щоб відповідати таким законам, як Закон про цифрові ринки (DMA), а також більш суворим інтерпретаціям Загального регламенту про захист даних. Раніше було наказано запитувати дозвіл у користувачів блоку, перш ніж показувати їм персоналізовану рекламу.
Однак ЄС не надто прихильно поставився до платного підходу без реклами. Розслідування щодо моделі “згода або оплата” триває. У липні ЄС заявив, що, за його попередніми висновками, “Мета” порушує DMA цим планом.
Вважається, що ці останні зміни є спробою Мета залагодити справу, але, за даними видання, переговори ЄС з компанією ще не завершилися. Регуляторний орган блоку має час до кінця березня, щоб завершити розслідування і прийняти остаточне рішення. Якщо він визначить, що Meta дійсно порушила DMA, компанія може бути оштрафована на суму до 10 відсотків свого річного світового доходу. Виходячи з її загального доходу за 2023 рік, їй доведеться заплатити близько 13 мільярдів доларів.