Мета запустила дослідницьку ініціативу для оцінки впливу соціальних медіа на демократію

0
1 048 views
Мета запустила дослідницьку ініціативу для оцінки впливу соціальних медіа на демократію

Зробивши вкрай необхідний крок на шляху до прозорості та відповідальності, компанія Meta (колишній Facebook) оголосила про нову дослідницьку ініціативу, спрямовану на вивчення впливу своїх платформ, зокрема Facebook та Instagram, на політичні настрої та поведінку під час виборів у США 2020 року. Ця нова ініціатива є продовженням дебатів навколо ролі та впливу соціальних мереж на демократичний процес.

Соціальні медіа поляризують багатьох людей, особливо теми, пов’язані з політикою

Безперечно, соціальні медіа-платформи, зокрема Facebook, перетворилися на майданчик для демократичних дебатів. Вони надають громадянам можливість вільно висловлювати свої погляди, сприяючи активним політичним дискусіям між громадянами, кандидатами, агітаторами та адвокаційними групами. Однак зростання таких платформ викликає дедалі більше занепокоєння, насамперед щодо дезінформації, політичної поляризації та потенційних зловживань під час виборчих кампаній.

Щоб вирішити цю проблему та продовжити просувати позитивні аспекти впливу соціальних мереж на демократію, Мета започаткувала дослідницьке партнерство. Це співробітництво з незалежними зовнішніми науковцями на чолі з професорами Талією Страуд і Джошуа А. Такером. Ще п’ятнадцять дослідників, відібраних за їхній досвід, також візьмуть участь у цій ініціативі.

Проект керується трьома принципами: незалежність, прозорість і згода. Дослідження буде незалежним від компанії “Мета”, а зовнішні дослідники не отримуватимуть зарплату від компанії і не будуть їй підзвітні. Для забезпечення прозорості дослідники зобов’язалися публікувати свої результати у форматі відкритого доступу, заздалегідь документувати плани дослідження, гіпотези та зняти з себе початкові зобов’язання після публікації результатів дослідження. Учасники дослідження нададуть інформовану згоду на використання їхніх даних у дослідженні.

Ініціатива Meta свідчить про визнання потенційного впливу соціальних медіа на демократію та готовність внести необхідні зміни. Після суперечок навколо виборів у США 2016 року компанія потроїла штат співробітників, які займаються питаннями безпеки, і співпрацює з урядом і правоохоронними органами для боротьби з втручанням у вибори. Мета сподівається, що результати цього дослідницького партнерства сприятимуть формуванню правил роботи в інтернеті на користь демократії та суспільства.